Wat is de waarde van een Gazelle herenframe

Plaats reactie
Veltink

Wat is de waarde van een Gazelle herenframe

Bericht door Veltink »

Kan iemand aangeven wat ongeveer de waarde is van dit Gazelle frame
Frame nummer is 982877, zie foto's
Bijlagen
PB083669.JPG
PB083669.JPG (223.06 KiB) 7115 keer bekeken
de rode

Re: Wat is de waarde van een Gazelle herenframe

Bericht door de rode »

eigenlijk niets ; het frame heeft iedereen al ; buiten de voorvork zit er niets op wat er verder een ,,fiets ,, van moet maken - daarbij komt dat het ook niet klopt ; het balhoofdplaatje en transfer matchen niet met het frame / dit framenummer wat uit 1953 zou komen en is dus waarschijnlijk opnieuw gelakt bij Gazelle
asterduc

Bericht door asterduc »

ik ben het eens met 'de rode'. In geld waardeloos, maar natuurlijk is het frame zelf niet waardeloos. Maar groot geld moet je er noet varwachten.

Herlakt is ie volgens mij niet, maar het serienummer is fout.
Dit is duidelijk een frame van een goedkope versie Gazelle toerfiets uit de jaren 60. Er staat dan nog een '1' voor het serienummer.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
de rode

Bericht door de rode »

wat Ed hier zegt klinkt zeer waarschijnlijk , de foto laat helaas niet het hele frame zien maar dat kwam meer voor ; ook bij kruisframes heb ik al meer gezien dat de ,,uitvoering ,, niet klopte met het framenummer ; b.v een nummer dat zou aangeven uit de jaren 40 te komen geheel jaren 60 uitgevoerd en toch nog helemaal in de orginele staat; ook bij Gazelle werk[t]en mensen en die maken soms fouten
Daan88

Bericht door Daan88 »

Als je hem kwijt wilt, laat hieronder maar even weten waar het frame staat. Ik heb misschien wel interesse, waardeloos hoeft niet per se 0 te zijn..
Veltink

Bericht door Veltink »

Het framenummer is correct, er past geen 1 meer voor. Dus dit frame komt uit 1953.
Elibert van Dalen

Bericht door Elibert van Dalen »

53 klopt niet. of er moet een nieuw transfer geplaatst zijn. (dan wel) in 53 waren de transfers goudkleurig. vanaf de jaren 60 zoals op jou frame zit. dus of je framenummer klopt niet of het verkeerde transfer zit erop.
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
Fongers1952

Bericht door Fongers1952 »

Had Gazelle al een vaste dynamo bevestiging aan de voorvork in 1953?
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
asterduc

Bericht door asterduc »

Veltink schreef:Het framenummer is correct, er past geen 1 meer voor. Dus dit frame komt uit 1953.
nou, er zijn wel al behoorlijk wat redenen om aan te nemen dat dit frame niet uit de beginjaren 50 is maar wel later.
De rode, Elibert en Peter hebben reeds de vaste dynamohaak, de gekleurde transfer en het balhoofdplaatje opgenoemd. Nu, er kan een andere vork ingezet zijn en een andere transfer en balhoofdplaatje.

Dat kan ... maar of ze er dan bij de herlakking ook nog beugeltjes voor de electrische stang hebben opgelast, dat lijkt me straf ... alhoewel het niet onmogelijk is. Die beugeltjes heb ik hier ook los liggen, ze zijn er met een las zo opgeplaatst.

In mijn collectie heb ik nu ook een 1953 parallelframe Nr 8 teruggevonden die eveneens de aangelaste beugels heeft. Normaal is dat pas vanaf 1956 toegepast. rarara!

Er is ook een reden om te geloven dat de fiets daadwerkelijk van 1953 is en niet 1965, met name de montage van de bagagedrager. Er staat namelijk geen buisje op de achtervork gelast. Op een 1965 zou dat wel het geval zijn geweest. Nu, een staande achtervork is ook makkelijk te vervangen (net zoals de voorvork trouwens).

Alhoewel het geen zekerheid is, toch vermoed ik dat er nog een '1' voor dat nummer moet staan.

Plaats eens een detailfoto van het serienummer! Doe dan gelijk ook maar ééntje van de onderkant van het bracket om te kijken of er draad zit voor de standaard.

Ed
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
fietser

Bericht door fietser »

De rode, Elibert en Peter hebben reeds de vaste dynamohaak, de gekleurde transfer en het balhoofdplaatje opgenoemd. Nu, er kan een andere vork ingezet zijn en een andere transfer en balhoofdplaatje.
Dat is ook zo:
982877.jpg
982877.jpg (105.64 KiB) 6989 keer bekeken
982877b.jpg
982877b.jpg (50.59 KiB) 6989 keer bekeken
Groeten,
fietser
Plaats reactie