Automoto 1905

Plaats reactie
Michiel Röben

Automoto 1905

Bericht door Michiel Röben »

Voor de smulpaap

Een geheel originele Automoto met blokketting en gasinstallatie voor de Karbit lampen voor en achter. Ik plaats deze fiets op verzoek van een lid die op de ledenvergadering belangstelling had. Ik wil graag een Sunbeam zoals die op de ledenvergadering aangeboden werd. eventueel ruilen geen probleem.
Voor de prijs even mailen naar Irenva@casema.nl Daar ik al geruime tijd met een overvolle mailbox zit die ik maar niet leeg krijg...

Groeten,
Michiel ;)
Bijlagen
Automoto achterlicht.jpg
Automoto achterlicht.jpg (368.15 KiB) 5151 keer bekeken
Automoto voortandwiel.jpg
Automoto voortandwiel.jpg (378.13 KiB) 5151 keer bekeken
Automoto voornaaf.jpg
Automoto voornaaf.jpg (418.28 KiB) 5151 keer bekeken
Automoto balhoofdplaatje.jpg
Automoto balhoofdplaatje.jpg (324.93 KiB) 5151 keer bekeken
automoto helemaal.jpg
automoto helemaal.jpg (299.92 KiB) 5151 keer bekeken
Michiel Röben

Re: Automoto 1905

Oh ja nog even voor de puristen onder ons...
De lampen en de leidingen zaten niet op de fiets toen ik die kocht. Toen alleen kilo's oud vet weggehaald. Voor de rest zoals die tientallen jaren in een gangetje van een 18e eeuws zuid Franse villa stond. Gekocht enige jaren geleden en ik merk dat ik er te weinig mee doe dat is toch niet de bedoeling dacht ik zo. Vandaar dat ik de fiets hier aanbied.

groeten,
Michiel ;)
maartenB

Bericht door maartenB »

nog steeds een pareltje hoor Michiel.
Maar waarom heb je die Sunbeam dan niet gekocht?
Je kreeg er 2 rotte Simplexen bij .....
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Michiel Röben

Hahh het is inmiddels wel bekend dat er bij mij thuis een gezonde weerstand is tegen aankoop van nieuwe projecten...

groeten,
Michiel ;)
Michiel Röben

Triumph Gloria

Heb op de beurs de fiets overgenomen van Maarten die ik al via MP van hem had gekocht. Mooi fietsje met wel wat meer werk dan ik dacht maar schoonheid van een fiets. De eerste Engelse vroege exoot als ik mijn Humber niet meetel die eigenlijk een late safety is (1899). Een hele leuke fiets om op details te bekijken die ik nog niet kende van Engelse fietsen. Na de Triumph Bonneville een fiets van het illustere merk. Dank je Maarten dat deze fiets me gegund is.
Volgende week eens wat roest weghalen... Handvatten en een zadel kon ik al op de beurs scoren. Nu nog nieuwe spaken voor en achter (dubble butted?) dat lijkt me wel heel fraai... en heel veel polijstwerk. Hans (van de Stouwe) jij had een mooi spulletje wat een beetje bruinig patina op de fiets kon zetten?

Michiel ;)
maartenB

Bericht door maartenB »

Hoi Michiel,
Ik heb je bericht over de Gloria onder een eerder bericht van je over de Automoto gezet. Ook niet de juiste plek maar dat zijn elk elk geval je eigen berichten.
Nu stond het in een bericht over een Phoenix Mutaped.
probeer ajb berichten in de juiste rubriek te zetten allemaal.
Nieuwe fiets: nieuw bericht aanmaken!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Michiel Röben

Ha Maarten,
Ik dacht al waar komt die Automoto nu opeens vandaan? Dank je wel. Voor iemand die al 25 jaar met een computer werkt ben ik wel errugh onhandig op dit forum (ahum...)

Wie wil er een oude racefiets van net voor of na 1900 ruilen tegen deze verschrikkelijk originele (helemaal) behalve de verlichting... NOS nooit gebruikt nog. Alle originele lak en biezen zit er nog op, Nooit gepoetst allen ontvet. De vorige eigenaar heeft de fiest 10tallen jaren in het vet en in een gang van een landhuis in Zuid Frankrijk laten verstoffen. was een gelukkie...

Groeten,
Michiel :oops:
Plaats reactie