wie kan mij de leeftijd van mijn gazelle vertellen
wie kan mij de leeftijd van mijn gazelle vertellen
hoi ik wie kan mij vertellen hoe oud mijn gazelle is.
het achter wiel is van Bayliss Wiley & co helaas is ie zo roestig dat ik verder niets gevonden krijg van een jaartal.
verder staat er achter op het tandblad 3 11
het frame nummer is 426774
ik wil hem graag op knappen met zoveel mogelijk originele onderdelen dus wie zou mij kunnen vertellen wat er wel en niet op hoort
het achter wiel is van Bayliss Wiley & co helaas is ie zo roestig dat ik verder niets gevonden krijg van een jaartal.
verder staat er achter op het tandblad 3 11
het frame nummer is 426774
ik wil hem graag op knappen met zoveel mogelijk originele onderdelen dus wie zou mij kunnen vertellen wat er wel en niet op hoort
- Bijlagen
-
- DSCF1014 klein.jpg (492.6 KiB) 6232 keer bekeken
-
- DSCF1008 klein.jpg (488.22 KiB) 6232 keer bekeken
-
- DSCF1009 klein.jpg (343.02 KiB) 6232 keer bekeken
-
- DSCF0995 klein.jpg (490.07 KiB) 6232 keer bekeken
-
- DSCF0994 klein.jpg (388.44 KiB) 6232 keer bekeken
Re: wie kan mij de leeftijd van mijn gazelle vertellen
volgens de lijst 1934.
En onderdelen benoemen is lastig op basis van je wat globale foto's. Crank en tandblad zijn origineel in elk geval.
Spatborden denk ik niet maar kan ik niet goed zien.
En onderdelen benoemen is lastig op basis van je wat globale foto's. Crank en tandblad zijn origineel in elk geval.
Spatborden denk ik niet maar kan ik niet goed zien.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Dank je voor je snelle reactie.
Ik zal morgen nog meer foto's plaatsen
Ik zal morgen nog meer foto's plaatsen
- vooras (zelf even kijken of er Gazelle in staat)
- bovenkant stuur (Gazelle in kleine letters of GAZELLE groot?)
- en duidelijk profiel van spatborden laten zien.
- bovenkant stuur (Gazelle in kleine letters of GAZELLE groot?)
- en duidelijk profiel van spatborden laten zien.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
buiten het ,,trapgedeelte ,, herken ik er weinig Gazelle kenmerken aan ; is het wel een Gazelle ?
Kom kom. Bracket met klembouten ken ik niet van Gazelle, maar stuur, achterrek, voorvorkkroon? Zou heel goed Gazelle kunnen zijn toch?
Maar je hebt gelijk: stuur ons ook fotos van het balhoofdplaatje en het framenummer ajb.
Maar je hebt gelijk: stuur ons ook fotos van het balhoofdplaatje en het framenummer ajb.
Hij lijkt op mijn Gazelle A uit 1938. Die heeft ook een bracket met klembouten. En zo te zien heeft deze het oude model spatbord en de voornaaf van een eenvoudige Gazelle.
bedankt voor jullie reacties.
ik heb nog een paar foto's gemaakt ik hoop dat het ze goed genoeg zijn.
ik ben ook benieuwd of de verlichting die er op zit origineel is
ik heb nog een paar foto's gemaakt ik hoop dat het ze goed genoeg zijn.
ik ben ook benieuwd of de verlichting die er op zit origineel is
- Bijlagen
-
- DSCF1025 klein.jpg (385.02 KiB) 6176 keer bekeken
-
- DSCF1024 klein.jpg (566.96 KiB) 6176 keer bekeken
-
- DSCF1023 klein.jpg (431.67 KiB) 6176 keer bekeken
-
- DSCF1022 klein.jpg (447.5 KiB) 6176 keer bekeken
-
- DSCF1021 klein.jpg (465.56 KiB) 6176 keer bekeken
-
- DSCF1020 klein.jpg (427.93 KiB) 6176 keer bekeken
-
- DSCF1018 klein.jpg (405.66 KiB) 6176 keer bekeken
-
- DSCF1017 klein.jpg (316.55 KiB) 6176 keer bekeken
-
- DSCF1015 klein.jpg (499.77 KiB) 6176 keer bekeken
-
- DSCF1007 klein.jpg (403.47 KiB) 6176 keer bekeken
-
- DSCF1002 klein.jpg (231.72 KiB) 6176 keer bekeken
-
- DSCF1016 klein.jpg (418.86 KiB) 6176 keer bekeken
ik kan het typisch Engelse verlichtingsset en achternaaf niet plaatsen en de f&s voornaaf snap ik ook niet maar toch een echte Gazelle
heel weinig aan doen, deze fiets. Natuurlijk is hij overgekwast, ik zou die lak dof en glad schuren met schuurpapier 400 en dan weer oppoetsen met Commandant Groen. Dan ziet het er allemaal wat 'echter' uit.
Verder: pedalen zijn ooit vervangen: gewoon zo laten , het is een oude vervanging.
Stuur is misschien ooit vervangen, zoals je ziet aan het lettertype, dat in de cranks is origineel, dat in het stuur is waarschijnlijk na-oorlogs. Maar ook hier: vooral niets aan doen, zie maar eens z'n stuur te vinden.
Spatborden origineel.
Voornaaf en dus ook voorvelg: ik heb zo mijn twijfels. Maar het is wel heel oud, dus gewoon zo laten.
Zadel van Brooks.... Meteen eraf en een Gazelle zadel erop of desnoods een Lepper. Stond er van de week niet zo'n Gazelle zadel voor 30 euro op MP? Meteen doen zou ik zeggen.
Puike vondst!
Verder: pedalen zijn ooit vervangen: gewoon zo laten , het is een oude vervanging.
Stuur is misschien ooit vervangen, zoals je ziet aan het lettertype, dat in de cranks is origineel, dat in het stuur is waarschijnlijk na-oorlogs. Maar ook hier: vooral niets aan doen, zie maar eens z'n stuur te vinden.
Spatborden origineel.
Voornaaf en dus ook voorvelg: ik heb zo mijn twijfels. Maar het is wel heel oud, dus gewoon zo laten.
Zadel van Brooks.... Meteen eraf en een Gazelle zadel erop of desnoods een Lepper. Stond er van de week niet zo'n Gazelle zadel voor 30 euro op MP? Meteen doen zou ik zeggen.
Puike vondst!