dank je voor je reactie maarten
ik ga even tussen mijn kleine verzameling oude spullen kijken of ik misschien nog iets heb liggen.
weet je misschien ook iets te vertellen over de verlichting die er vroeger op hoorde
wie kan mij de leeftijd van mijn gazelle vertellen
-
Re: wie kan mij de leeftijd van mijn gazelle vertellen
Hoi,
Dit is verlichting die bij Gazelle gekocht kon worden.
Dit is een verchroomde uitvoering maar jouw fiets is nog in nikkel uitgevoerd
Fietsen in die tijd werden niet standaard met verlichting verkocht. Je moest het er zelf bij kopen en het was ook relatief duur. Er kan dus van alles op gezeten hebben maar ik vind de Lucas set die er nu op zit ook helemaal geen verkeerde.
Jou Gazelle lijkt inderdaad zo als Edmond opmerkte een Gazelle A
De licht holle bovenkant van de vorkkroon hoort daar bij. De andere modellen hebben een bolle bovenkant van de kroon.
Ook het type trapas met de trekbouten is van de A.
Wat ik leuk vind is dat het achterlicht bij jouw fiets nog onder de spatbordbeugel zit. Een van de laatst Gazelles met zo`n spatbord. Heel snel werd dat omgekeerd beugel beneden lamp er boven.
Groeten Maarten (een andere)
Dit is verlichting die bij Gazelle gekocht kon worden.
Dit is een verchroomde uitvoering maar jouw fiets is nog in nikkel uitgevoerd
Fietsen in die tijd werden niet standaard met verlichting verkocht. Je moest het er zelf bij kopen en het was ook relatief duur. Er kan dus van alles op gezeten hebben maar ik vind de Lucas set die er nu op zit ook helemaal geen verkeerde.
Jou Gazelle lijkt inderdaad zo als Edmond opmerkte een Gazelle A
De licht holle bovenkant van de vorkkroon hoort daar bij. De andere modellen hebben een bolle bovenkant van de kroon.
Ook het type trapas met de trekbouten is van de A.
Wat ik leuk vind is dat het achterlicht bij jouw fiets nog onder de spatbordbeugel zit. Een van de laatst Gazelles met zo`n spatbord. Heel snel werd dat omgekeerd beugel beneden lamp er boven.
Groeten Maarten (een andere)