4de Antitankroute 1 mei 2016 - Codenaam 'Gunfire'.

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
asterduc

4de Antitankroute 1 mei 2016 - Codenaam 'Gunfire'.

Bericht door asterduc »

Datum: 1 mei 2016
Samenkomst: tussen 8:00 en 9:15
Vertrek: 9:20, Aankomst: rond 17:00

Parking: Rijsblokstraat, 2970 Schilde
Vertrek: Gemeentehuis, Brasschaatsebaan 30, 2970 Schilde - België

Inschrijving: gewenst
Rijwiel: 50 jaar of ouder
Kledij: aangepast

Kosten: kleine bijdrage van 5 euro voor het lunchpakket

Lengte rit: 35 km met verschillende tussenstops
Toegankelijk: voor alle oude rijwielen, inclusief hoge bi, safety, tandem
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
asterduc

Re: 4de Antitankroute (2016) Codenaam 'Gunfire'.

Bericht door asterduc »

Beste liefhebbers van oude rijwielen.

Graag willen wij u uitnodigen om deel te nemen aan de 4de editie van onze Antitankroute (Codenaam 'Gunfire').
Deze zal doorgaan op zondag 1 mei 2016, zie bericht in bijlage.
We gaan ditmaal op verkenning bij het Belgische leger en dat doen we in stijl en op heel nostalgische wijze.
Antitank 2016 cover oude fiets kalender.JPG
Antitank 2016 cover oude fiets kalender.JPG (181.87 KiB) 9688 keer bekeken
Vertrek en aankomst is terug te 2970 Schilde (België). We hebben echter uit de vorige editie geleerd dat we het iets anders moeten aanpakken.
Vandaar zullen we ditmaal rechtstreeks aan het gemeentehuis samenkomen.
Parking is voorzien in het Rijsblokpark, dat ligt op 100 meter van het vertrekpunt. We vertrekken om 9:20.
Nadere details worden op een later tijdstip gegeven.
leafletfoto1 ZW.jpg
leafletfoto1 ZW.jpg (90.75 KiB) 9688 keer bekeken
We gaan in deze 4de editie ook iets strenger worden.
Zo zullen er geen moderne fietsen meer worden toegelaten. Dit jaar waren er toch nog enkele tussen geglipt.
Van alle deelnemers wordt tevens verwacht dat ze niet in moderne of hedendaagse kledij komen en moeite doen om in het kader van dit nostalgisch evenement te passen.
Ook de begeleiders zullen zich daaraan houden. Op die manier krijgt de groep meer karakter en uitstraling met authentieke foto's als bonus.
leafletfoto4 ZW.jpg
leafletfoto4 ZW.jpg (64.99 KiB) 9688 keer bekeken
Wat mag je in deze 4de editie verwachten: een leuke fietstocht, museumbezoek, vliegshow, oldtimer auto's, kasteelbezoek, veel publiek, een middaglunch en zelfs onze eigen muziekband die meefietst!

Om organisatorische redenen vragen we om uw deelname van tevoren te melden. Dit kan eenvoudig door deze email te beantwoorden met uw naam en contactgegevens.

Wij kijken alvast uit naar jullie aanwezigheid.

De organisatoren, Ed, Paul, Eric en Pol.
leafletfoto5 ZW.jpg
leafletfoto5 ZW.jpg (70.24 KiB) 9688 keer bekeken
Bijlagen
Publicatie 4de antitankroute 2016.pdf
(351.19 KiB) 409 keer gedownload
Michiel Röben

Bericht door Michiel Röben »

Leuk Ed,
Vorig jaar verstek laten gaan maar deze keer gaan we proberen met de tandem van Fongers mee te toeren. Ik hoop dat we dan de "originele" sturen op de tandem zullen hebben. Zijn besteld in Indonesië maar soms duurt dat lang heb ik begrepen. Anders hebben we nog wel wat andere raspaardjes in de stal staan.
Tot dan.

Michiel en Irene ;)
asterduc

Bericht door asterduc »

Michiel Röben schreef:Leuk Ed,
Vorig jaar verstek laten gaan maar deze keer gaan we proberen met de tandem van Fongers mee te toeren.
mooi om dat te horen Michiel. Die oude tandem met draaiend stuur achteraan is inderdaad een apart rijwiel. Jullie présence tijdens de tandemtocht was om te smullen!

Er zal mogelijkheid zijn om mooie fotos te maken tijdens de tocht. Google maar eens op 'park van brasschaat', dan mag duidelijk zijn dat er zo af en toe wat leuke plaatjes voorbij komen.

Trouwens, Charles heeft al voorgesteld om zijn Hasselblad' diensten aan te bieden voor ieder die dat wenst!
Michiel Röben

Bericht door Michiel Röben »

Het gaat leuk en gezellig worden...

Groeten,
Michiel ;) ;)
Maarten Waarlé

Bericht door Maarten Waarlé »

Dag Ed ,

Altijd leuk geweest de Antitankroute. Zelfs midden in de winter!

Vraag die me bij deze ronde meteen bezig houdt is de inhoud van
de tocht. Ik ben namelijk niet zo`n liefhebber van militair materiaal. Ik zie het leger ten hoogste als een ''in sommige zaken noodzakelijk kwaad'' en zou me in bijvoorbeeld een militaire historische parade niet thuis voelen.

De vraag is dus is het slechts een (militair)museum bezoek of zijn er meer militair gerelateerde activiteiten?

Groeten,
Maarten
asterduc

Bericht door asterduc »

Maarten Waarlé schreef: Ik ben namelijk niet zo`n liefhebber van militair materiaal ... is het slechts een (militair)museum bezoek of zijn er meer militair gerelateerde activiteiten?
Maarten, laat je niet ontmoedigen, ik ben ook geen aanhanger van het militaire geweld maar vertoef graag in dit gebied.

We komen 's middags toe aan het toenmalige militaire domein 'lichte vliegwezen', waar beroepsmilitairen werden opgeleid als helikopterpiloot.

In dit gebied was dus een vliegveld alsook een tankpiste met aanliggende kazerne voor de piloten in opleiding. Er is geen actieve dienst meer.
De tankpiste is nu deels natuurgebied geworden.
De kazerne is een sociaal opvangcenter genaamd 'perron noord' waar tal van activiteiten plaatsvinden.
Een paar gebouwen waar vroeger helikopters van de rijkswacht en het belgische leger werden ondergebracht, zijn nu een militair museum geworden en in een paar andere staan nog enkele gerestaureerde oldtimer vliegtuigen.
Het vliegveld wordt nu gebruikt door de leden van een locale vliegclub die vooral op zondag actief zijn.

Zodra we arriveren in het militaire kamp is ieder vrij. Vergelijkbaar met de opzet van de Antitankroute 2 jaar geleden aan het zilvermuseum, met dat verschil dat alle attracties nu bij elkaar liggen en er geen begeleiding noodzakelijk is. Tevens voorzien we een middaglunch aan het Perron Noord.
Maarten Waarlé

Bericht door Maarten Waarlé »

Nou ,dat klinkt geruststellend Ed.

Ik zag dat 1 mei op een zondag valt dat is ook gemakkelijk.
Ik zal me eens inschrijven binnenkort.

Groeten,
Maarten
Elibert van Dalen

Bericht door Elibert van Dalen »

heb me al aangemeld. word weer gezellig. nog even gepaste kledij laten maken, heb nog een carnavalspak in britse vlag stijl ;) haha..
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
maartenB

Bericht door maartenB »

Ja Maarten, of toch gewoon in militair uniform op de hoge bi. Karabijn paraat!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Plaats reactie