Voorspatbord Gazelle

jbakkie

Voorspatbord Gazelle

Bericht door jbakkie »

Op dit moment ben ik bezig met het poetsen van mijn Gazelle no 8. Helaas is het voorspatbord in het verleden nogal mishandeld. Het spatbord is vanaf de helft tot aan de onderkant erg onzorgvuldig gesoldeerd en overgespoten. Ik heb niet de kunde om hier nog wat van te maken.

Daarom ben ik op zoek naar een vervangend spatbord. Het betreft hier een Gazelle no 8 uit 1953. De mascotte welke op het te vervangen spatbord staat is de recht op staande springende gazelle. Ik zou deze zelf over kunnen zetten?
Fongers1952

Re: Voorspatbord Gazelle

Bericht door Fongers1952 »

De mascotte zat er niet standaard op. Die kon je los kopen en zelf monteren. Let maar eens op dat zij nooit op dezelfde plaats op het voorspatbord lijken te zitten. :o
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
jbakkie

Bericht door jbakkie »

Apart dat er toentertijd zoveel variaties lijken te zijn geweest in uitvoeringen. Vooral de details lijkt bijna niet uit te komen. En ik wil de fiets toch vooral zo origineel mogelijk houden. Ik denk hierbij aan standaards (zie mijn andere bericht: "op zoek naar standaard" :| ) en dus de mascotte. De mascotte staat op het huidige spatbord, en ben hier erg gecharmeerd van. Mocht ik een vervangend spatbord kunnen vinden, denk ik er dat ik hem over zet.
jbakkie

Bericht door jbakkie »

Iemand? :( :(
jbakkie

Bericht door jbakkie »

Beste mensen,

Ik gooi dit draadje nog maar een keertje omhoog in de hoop dat er iemand bij de grote nieuwjaarsopruiming een voorspatbord gevonden heeft.... ;) Het spatbord hoeft geen mascotte te hebben.
Fongers1952

Bericht door Fongers1952 »

Moet te vinden zijn. Bij mijn weten waren de voorspatborden voor alle typen 28 x 1,5 (A, P, 1 of 8)in 1953 het zelfde. Je hoeft er dus niet specifiek nr. 8 bij te vermelden. Zoals al eerder gezegd was de Gazelle mascotte een extra, die moet je zelf overzetten op een vervangend spatbord
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
maartenB

Bericht door maartenB »

Zat het neusje er al op, of nog niet?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
jbakkie

Bericht door jbakkie »

Hierbij een foto van de huidige spatbord.
Bijlagen
IMAG0434.jpg
IMAG0434.jpg (145.76 KiB) 7854 keer bekeken
sjefke

Bericht door sjefke »

Ik heb twee Gazelle gebruikte voorspatborden uit die periode. Voorkant en dwarsprofiel zoals op de foto. No 8 zegt me niets. Staat dat ergens? Een spatbord is egaal zwart, het andere heeft gouden bies en rode strepen in lengterichting. Met ronde stangetjes. Beide in redelijke staat, met iets roest.
jbakkie

Bericht door jbakkie »

Ik heb mogelijk interesse in het egaal zwarte spatbord. Is het mogelijk een fotootje te plaatsen?
Ik ben helaas niet gemachtigd een PB te sturen.. :oops:
Plaats reactie