Gazelle boek van Eva Breukink
Gazelle boek van Eva Breukink
Twee jaar terug verscheen een bijzonder en fraai boek van Eva Breukink, dochter van de vroegere Gazelle eigenaar.
Zij maakte een lijvig boek met interviews waarin allerlei aspecten van de historie van gazelle worden belicht.
Het boek is in zeer bepekte oplage gemaakt en niet of nauwelijks door Gazelle verspreid. Het is nergens te koop.
Gazelle heeft de club aangeboden om twintig stuks aan te bieden aan de leden, de prijs is 70 euro inclusief verzenden. Geef je naam en adres op bij mij en je komt op de lijst. Mail naar info@oudefiets.nl.
Als de lijst vol is gaat de inschrijving dicht en stuur ik de lijst naar Gazelle, die regelen verder betaling en verzending.
Het boek lag ter inzage op de beurs in Vianen, we hebben al 15 aanmeldingen. Er zijn dus nog vijf boeken over Hieronder 2 foto's die Rutger maakte:
Zij maakte een lijvig boek met interviews waarin allerlei aspecten van de historie van gazelle worden belicht.
Het boek is in zeer bepekte oplage gemaakt en niet of nauwelijks door Gazelle verspreid. Het is nergens te koop.
Gazelle heeft de club aangeboden om twintig stuks aan te bieden aan de leden, de prijs is 70 euro inclusief verzenden. Geef je naam en adres op bij mij en je komt op de lijst. Mail naar info@oudefiets.nl.
Als de lijst vol is gaat de inschrijving dicht en stuur ik de lijst naar Gazelle, die regelen verder betaling en verzending.
Het boek lag ter inzage op de beurs in Vianen, we hebben al 15 aanmeldingen. Er zijn dus nog vijf boeken over Hieronder 2 foto's die Rutger maakte:
- Bijlagen
-
- AAA_9837.JPG (67.82 KiB) 7081 keer bekeken
-
- AAA_9839.JPG (86.9 KiB) 7081 keer bekeken
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Re: Gazelle boek van Eva Breukink
hier nog een beschrijving:
De eeuw van Gazelle, 1892-2001
Koninklijke Gazelle NV
december 2012
Een luxe, exclusieve uitgave over de geschiedenis van de Dierense rijwielfabriek Gazelle van 1892 tot 2001. Over de fabriek en de familie. Over de concurrentie en de reclame. En over de fiets natuurlijk. De eeuw van Gazelle neemt de lezer mee naar de twintigste eeuw. Naar de periode voor en na twee wereldoorlogen. Naar de ‘swinging sixties’. Naar de jaren van oliecrisis en arbeidsonrust. Vierhonderd pagina’s, geïllustreerd met uniek beeldmateriaal en citaten uit interviews met (oud-)medewerkers.
Auteurs:
Eva Breukink
De eeuw van Gazelle, 1892-2001
Koninklijke Gazelle NV
december 2012
Een luxe, exclusieve uitgave over de geschiedenis van de Dierense rijwielfabriek Gazelle van 1892 tot 2001. Over de fabriek en de familie. Over de concurrentie en de reclame. En over de fiets natuurlijk. De eeuw van Gazelle neemt de lezer mee naar de twintigste eeuw. Naar de periode voor en na twee wereldoorlogen. Naar de ‘swinging sixties’. Naar de jaren van oliecrisis en arbeidsonrust. Vierhonderd pagina’s, geïllustreerd met uniek beeldmateriaal en citaten uit interviews met (oud-)medewerkers.
Auteurs:
Eva Breukink
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
ter info: er is ook een dunne versie van het boek te koop. Niet via ons, want die kun je wel gewoon her en der kopen.
Zie bijvoorbeeld:
https://www.boekwinkeltjes.nl/b/1599275 ... 1892_2012/
Let op het verschil in pagina's: 128 versus 400.
Zie bijvoorbeeld:
https://www.boekwinkeltjes.nl/b/1599275 ... 1892_2012/
Let op het verschil in pagina's: 128 versus 400.
Wat me niet duidelijk is (ook gisteren niet): in hoeverre zijn die twee boeken hetzelfde? "De eeuw van Gazelle 1892 - 2001" en "Koninklijke Gazelle 120 jaar, 1892 - 2012". Let ook op de jaartallen. De auteur is wel hetzelfde, maar voor de rest...?
Groeten,
fietser
Groeten,
fietser
De dunne is een soort 'samenvatting' van de dikke. Theo de Kogel kan het je precies vertellen, die heeft momenteel beide boeken in huis.
- Elibert van Dalen
ik heb die dunnere versie gekregen van de fietsmaker 2jaar terug.
mooi aanbod zeker voor de lezers.
het is een mooi boek, maar aangezien ik maar zelden lees, en meestal snel de plaatjes bekijk, beland het waarschijnlijk ongelezen in de kast. dat is ook zonde. dus bestel ik hem maar niet
het clubblad doe ik soms al weken over voor ik het uit heb moet je nagaan
mooi aanbod zeker voor de lezers.
het is een mooi boek, maar aangezien ik maar zelden lees, en meestal snel de plaatjes bekijk, beland het waarschijnlijk ongelezen in de kast. dat is ook zonde. dus bestel ik hem maar niet
het clubblad doe ik soms al weken over voor ik het uit heb moet je nagaan

Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s
gerelateerde Facebook groepen
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
gerelateerde Facebook groepen

>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
Het boek is vanmiddag bij mij thuis bezorgd.
Wat een schitterend boek, helaas moet ik nog werken vandaag dus het duurt nog tot vanavond voordat ik er echt in kan gaan kijken.
Super geregeld dat we dit boek konden kopen, hartelijk dank!.
Wat een schitterend boek, helaas moet ik nog werken vandaag dus het duurt nog tot vanavond voordat ik er echt in kan gaan kijken.
Super geregeld dat we dit boek konden kopen, hartelijk dank!.
Groeten,
Edwin
1936 Gazelle Transportfiets 61cm
1937 Gazelle no.8K Kruisframe 65cm
1941 Gazelle no.? Herenfiets 61cm
1953 Gazelle no.1 Kruisframe 70cm
1967 Gazelle Kwikstep (verkocht)
1984 Gazelle Champion Mondial 70cm A frame
Edwin
1936 Gazelle Transportfiets 61cm
1937 Gazelle no.8K Kruisframe 65cm
1941 Gazelle no.? Herenfiets 61cm
1953 Gazelle no.1 Kruisframe 70cm
1967 Gazelle Kwikstep (verkocht)
1984 Gazelle Champion Mondial 70cm A frame
Ik begreep van mensen dat de factuur er nog niet bij zit. Gazelle heeft me inmiddels verteld dat de factuur wordt nagezonden.
Veel lees- en kijkplezier!
Veel lees- en kijkplezier!
Ik heb vandaag het boek ook ontvangen .
Het andere boek ( goed koper ) heb ik ook , in het vandaag gekregen boek wordt er meer en uitgebreider op alles in gegaan ,in het kleine boek is er in verhouding minder tekst dan het grote .
Eigenlijk zou je als je het grote hebt de kleine niet hoeven kopen , oké het grote is dan wel even wat duurder maar zeker de moeite waard , dat beoordeeld na het door bladeren .
Ik ben dus blij het gekocht te hebben en zou zeggen verwen je zelf een keer
Oh ja een foutje heeft de mijne wel een aantal bladzijdes zijn dubbel .
Maar dat is beter dan dat ze zouden ontbreken
Het andere boek ( goed koper ) heb ik ook , in het vandaag gekregen boek wordt er meer en uitgebreider op alles in gegaan ,in het kleine boek is er in verhouding minder tekst dan het grote .
Eigenlijk zou je als je het grote hebt de kleine niet hoeven kopen , oké het grote is dan wel even wat duurder maar zeker de moeite waard , dat beoordeeld na het door bladeren .
Ik ben dus blij het gekocht te hebben en zou zeggen verwen je zelf een keer
Oh ja een foutje heeft de mijne wel een aantal bladzijdes zijn dubbel .
Maar dat is beter dan dat ze zouden ontbreken
- Bijlagen
-
- De inhouds opgave maakt het verschil al,duidelijk
- image.jpg (900.77 KiB) 6857 keer bekeken
De kans om jezelf te verwennen is voorbij. Het was een eenmalige kans om de boeken te kopen.
groet!
Maarten
groet!
Maarten