Hallo, ik heet Stan en kom uit Tilburg.
Ben een paar jaar geleden begonnen in handelen in studentenfietsen.
Maar langzamerhand begint de interesse in oude fietsen/zeldzame fietsen ook te groeien.
Vanaf nu kijk ik altijd even welk merk fiets ik heb of uit welk bouwjaar hij is.
Nu heb ik vandaag een fiets uit de oudijzer-bak getrokken en kan helemaal geen informatie erover vinden.
Merk is "Westa" en type is "Euro-sport"
Staat wel op dat het een nederlandse fiets is.
Was benieuwd wat jullie er over kunnen vertellen en wie weet kom ik nog wel wat aparte fietsen tegen!
Even voorstellen!
Re: Even voorstellen!
Beste Stan,
Op precies dezelfde manier is ook de hobby bij mij begonnen. Inmiddels een jaar of 9 verder heb ik een aardige collectie met ingerichte werkplaats.
Ik ben benieuwd naar je fiets, is het een sportfiets? Heb je wat foto's?
Groeten,
Yorick.
Op precies dezelfde manier is ook de hobby bij mij begonnen. Inmiddels een jaar of 9 verder heb ik een aardige collectie met ingerichte werkplaats.
Ik ben benieuwd naar je fiets, is het een sportfiets? Heb je wat foto's?
Groeten,
Yorick.
Sportief fietsend!
Hoi Stan,
Ik gok op een goedkoop B merk, het zal ergens in de late jaren 70 of de jaren 80 gemaakt zijn.
Ik woon ook in Tilburg. Als je het leuk vindt ben je welkom om eens te komen kijken.
groet!
Maarten
Ik gok op een goedkoop B merk, het zal ergens in de late jaren 70 of de jaren 80 gemaakt zijn.
Ik woon ook in Tilburg. Als je het leuk vindt ben je welkom om eens te komen kijken.
groet!
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Hallo Stan,
Westa is een merk van G.W. Westendorp en Zoon, Grossiers in Rijwielen en Onderdeelen, Import en Export, zoals nog steeds op de gevel van het pand in Aalten staat. Dit bedrijf monteerde zelf fietsen waarbij de frames in de jaren '70 betrokken werden bij Van Raam die toen ook in Aalten zat (nu in Varsseveld). In 1990 kregen ze nog de sublicentie voor de merken Burgers en Pon maar 10 jaar later werden de activiteiten gestopt. Het pand aan de Lichtenvoordsestraatweg is verbouwd tot apartementencomplex.
Groet, Sjoerd
Westa is een merk van G.W. Westendorp en Zoon, Grossiers in Rijwielen en Onderdeelen, Import en Export, zoals nog steeds op de gevel van het pand in Aalten staat. Dit bedrijf monteerde zelf fietsen waarbij de frames in de jaren '70 betrokken werden bij Van Raam die toen ook in Aalten zat (nu in Varsseveld). In 1990 kregen ze nog de sublicentie voor de merken Burgers en Pon maar 10 jaar later werden de activiteiten gestopt. Het pand aan de Lichtenvoordsestraatweg is verbouwd tot apartementencomplex.
Groet, Sjoerd
- Bijlagen
-
- pand Westendorp.jpg (93.83 KiB) 4936 keer bekeken
- fietshobbyist
Westa gespot
Mochten er Westa fans zijn: in Vriezenveen werd in het voorbij gaan een goed uitziend exemplaar gespot. En zoals u ziet: te koop.