Dursley Pedersen; naald in een hooiberg?
Dursley Pedersen; naald in een hooiberg?
Ik ben al een tijdje op zoek naar een echte antieke, originele Dursley Pedersen. Maar het is net als met 'Bigfoot' of 'the Incredible Snowman'; veel over gehoord, maar nog nooit in het echt gezien. Bestaan ze eigenlijk wel? En belangrijker nog, zijn ze ooit ergens te koop? Groet, Emiel (Amsterdam)
Re: Dursley Pedersen; naald in een hooiberg?
Als je een dikke beurs heb vind je nog regelmatig in England en af en toe in Nederland en soms via deze club een DP
Arnoldus
Arnoldus
Als het zien van een Pedersen je al blij kan maken ben je van harte welkom in Sneek .EPrenen schreef:Ik ben al een tijdje op zoek naar een echte antieke, originele Dursley Pedersen. Maar het is net als met 'Bigfoot' of 'the Incredible Snowman'; veel over gehoord, maar nog nooit in het echt gezien. Bestaan ze eigenlijk wel? En belangrijker nog, zijn ze ooit ergens te koop? Groet, Emiel (Amsterdam)
Maar hij is helaas niet te koop
- Bijlagen
-
- image.jpeg (239.92 KiB) 4664 keer bekeken
Inderdaad, kijk maar eens rond op dit forum, er zijn al discussies over geweest. En een daarvan heeft in elk geval het afgelopen half jaar nog op Marktplaats gestaan. Maar je hebt gelijk: ze zijn in elk geval in Nederland erg zeldzaam.
In Engeland worden ze regelmatig op veilingen aangeboden.
In Engeland worden ze regelmatig op veilingen aangeboden.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Zo is het,
Van de plusminus 7000 die er gebouwd zijn van 1898 tot 1914
of daaromtrent zijn er eigenlijk nog relatief veel over gebleven.
Het is belangrijk om de juiste route te nemen en voldoende middelen te hebben.
Ik heb er een uit 1911 die ik heb gespot in Beaulieu tijdens de
beurs in september twee jaar terug.
Ieder jaar staan daar Pedersens te koop.
Dat is dan uit de vrije hand maar ook via veilingen worden ze regelmatig en terugkerend aangeboden. De TCA veiling van Peter Card bijvoorbeeld. Punt met dat soort gelegenheden vind ik wel de toenemende kosten door de veiling commissies en de duurder wordende GB Pond.
Eerder kocht ik een D.P. bij Yesterdays, zelfde bouwjaar maar een kleiner model. Ik heb deze fiets afgelopen jaar regelmatig geadverteerd en is nu ingeruild en uit Nederland verdwenen.
Groeten
Maarten
Van de plusminus 7000 die er gebouwd zijn van 1898 tot 1914
of daaromtrent zijn er eigenlijk nog relatief veel over gebleven.
Het is belangrijk om de juiste route te nemen en voldoende middelen te hebben.
Ik heb er een uit 1911 die ik heb gespot in Beaulieu tijdens de
beurs in september twee jaar terug.
Ieder jaar staan daar Pedersens te koop.
Dat is dan uit de vrije hand maar ook via veilingen worden ze regelmatig en terugkerend aangeboden. De TCA veiling van Peter Card bijvoorbeeld. Punt met dat soort gelegenheden vind ik wel de toenemende kosten door de veiling commissies en de duurder wordende GB Pond.
Eerder kocht ik een D.P. bij Yesterdays, zelfde bouwjaar maar een kleiner model. Ik heb deze fiets afgelopen jaar regelmatig geadverteerd en is nu ingeruild en uit Nederland verdwenen.
Groeten
Maarten
Wat zijn de prijzen ongeveer??
-
Nicolas,
Denk ongeveer aan Safety prijzen.
Dursley pedersen fietsen missen heel vaak onderdelen zo als spatborden en kettingkasten.
Daarbij zijn de frames heel vaak gebroken.
Heb je nu een doos met onderdelen en een gaar frame uit de latere periode (1908-1914) dan zal dat nog best een 1000 euro kunnen opbrengen.
Een komplete nette onverprutste Dursley Pedersen kan dan weer 3,5 duizend euro kosten.
Framehoogte speelt een rol maat 2 of 3 is klein minder geliefd.
naarmate ze groter zijn kunnen er meer mensen ook werkelijk op fietsen. Er bestaan tabellen van beenlengte die bij een framehoogte nummer horen. Net zo als bij hoge bi`s
Ook een rol in de waarde speelt de leeftijd. De eerste werden door Pedersen in eigen beheer gebouwd en hebben een wapenvormig
schildje zonder de vermelding Dursley en zonder R.A.Lister er op.
Die zijn zeldzaam en duurder daardoor.
Ze zijn ook door Singer ,Star en Humber gebouwd meen ik.
Ook erg zeldzaam.
Wel een Pedersen versnellings naaf of niet speelt ook nog een rol in de prijs.
Groeten,
Maarten
Denk ongeveer aan Safety prijzen.
Dursley pedersen fietsen missen heel vaak onderdelen zo als spatborden en kettingkasten.
Daarbij zijn de frames heel vaak gebroken.
Heb je nu een doos met onderdelen en een gaar frame uit de latere periode (1908-1914) dan zal dat nog best een 1000 euro kunnen opbrengen.
Een komplete nette onverprutste Dursley Pedersen kan dan weer 3,5 duizend euro kosten.
Framehoogte speelt een rol maat 2 of 3 is klein minder geliefd.
naarmate ze groter zijn kunnen er meer mensen ook werkelijk op fietsen. Er bestaan tabellen van beenlengte die bij een framehoogte nummer horen. Net zo als bij hoge bi`s
Ook een rol in de waarde speelt de leeftijd. De eerste werden door Pedersen in eigen beheer gebouwd en hebben een wapenvormig
schildje zonder de vermelding Dursley en zonder R.A.Lister er op.
Die zijn zeldzaam en duurder daardoor.
Ze zijn ook door Singer ,Star en Humber gebouwd meen ik.
Ook erg zeldzaam.
Wel een Pedersen versnellings naaf of niet speelt ook nog een rol in de prijs.
Groeten,
Maarten