Jong geleerd....

Voor alle off-topic zaken.
Plaats reactie
Bommel

Jong geleerd....

Bericht door Bommel »

In 'gezocht' had ik al gevraagd of iemand een Piet Pelle te koop wist voor mijn oudste zoon (7 jaar). Dat was helaas niet gelukt, maar via MP wel eentje gevonden. Helaas niet in de goudbruine kleur zoals mijn zoon wilde, maar het is wel een echte Piet Pelle net zoals zijn vader vroeger had 8-)

Afgelopen zaterdag zijn we er mee aan het werk geweest.

Afbeelding

Deze komt uit 1989 waarschijnlijk, want het frameno. begint met een 9. Hij ziet er nog erg goed uit, niet vaak schoongemaakt, de ketting zit vol prut maar die maken we goed schoon.
We gaan hem niet helemaal origineel meer houden. We gaan proberen om een 3-versnellings-naaf in het 24 inch wiel te vlechten en misschien voor ook een trommelrem of misschien zelfs een naafdynamo. Ik hou wel van origineel, maar voor het fietsen naar school is het ook handig als het veilig kan.
Groeten,
Edwin

1936 Gazelle Transportfiets 61cm
1937 Gazelle no.8K Kruisframe 65cm
1941 Gazelle no.? Herenfiets 61cm
1953 Gazelle no.1 Kruisframe 70cm
1967 Gazelle Kwikstep (verkocht)
1984 Gazelle Champion Mondial 70cm A frame
maartenB

Re: Jong geleerd....

Bericht door maartenB »

Leuk man, ik heb vroeger ook zulke dingen met mijn kids gedaan. Nu kijken ze niet anders meer van een loszittend lagertje of een lekke band, in tegenstelling tot heel veel klasgenoten van de middelbare school!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Plaats reactie