ik heb een oude Juncker kruisframe "geredt", tenminste lijkt de fiets oud te zijn. Het stond als decoratie in een tuin, zodat de bloemen eraan omhoog konden groeien. Heel erg zonde...
De fiets is er heel slecht aan toe. Veel roest overall, uit de buis van de trapas is een stuk gebroken en het steegje erachter is bijna weg geroest:
De geheele fiets:

Gebroken buis van de trapas:

Ik heb er wel zin in, om de fiets over de volgende jaren volledig te restaureeren, maar ik zou graag van tevoren willen weten, hoe oud het frame is. Aan de bovenkant van de zadelbuis staat dit nummer:

Ik heb hier ergens gelezen, dat de eerste twee nummers bij Juncker het bouwjaar zijn, dus dan zou de fiets van 1920 zijn? Ik ben geen expert, maar ik dacht, dat fietsen uit die tijd altijd zwar waren, vandaar, dat ik dat goen metallic kleurtje wat onder de zwarte laklaar opduikt een beetje raar vindt.
Zijn er aan de Juncker frame mischien heel speciale constructie details te vinden, waardoor zeker duidelijk wordt, van welk jaar de fiets is? De Torpedo achternaaf blijkt van 1970 te zijn maar ik heb geen idee, of het de orgineele naaf van de fiets is.
Bedankt,
Tim