Ik zit een beetje vast. Alle wielen terug 28 krijgen brengt meer uitdagingen met zich mee dan verwacht.
Het achterwiel geen probleem. Heb hier zelf een betere hub liggen. Shimano 3CC. Moderner, ja. Maar kom. Vitessen zijn wel dankbaar natuurlijk.
De voorwielen aan de andere kant. Fietshubs zullen te smal zijn voor de huidige assen. Die van de huidige brommerwielen zijn echter enorm breed. De huidige assen vervangen lijkt me geen optie. Ik zou niet weten waar ik passende stukken kan vinden of laten maken.

- DSCN5569.JPG (435.29 KiB) 8188 keer bekeken
Ik ben al eens gaan horen bij mijn lokale fietsenmaker en mentor. Die zei enkel zeker te kunnen zijn dat het niet gaat lukken als we eens een wiel uit elkaar halen en opnieuw maken. Het zal er wel wat anders uitzien als normaal, maar hij denkt dat het kan lukken.
Mijn vragen hierbij:
1) Wat denken jullie?
2) Welke velgen zoek ik precies. 28 doorsnee ja. Maar qua breedte, vaak heeft een bakfiets toch ook bredere banden. Welke velgen horen hierbij? Wat is er zoal courant?
Mijn zorg is dat als de assen te breed zijn, de spaken onder te veel druk komen te staan. Maar ik weet het niet.