Hallo,
Heeft er iemand het product "Rustyco Reactor" al eens gebruikt?
Het lijkt me vrij goed te werken.
https://www.youtube.com/watch?v=iuFlNYl9SFM
https://www.youtube.com/watch?v=NS7x2Fn2O4Q
Groeten,
Bart
Rustyco Reactor
Re: Rustyco Reactor
Klinkt allemaal spannend. Echter zijn er zeer weinig boutjes en moertjes, die ik de moeite vindt om te sparen.
Deze man test 'm wel lekker met de blote handen, maar ik zou die spullen zeker in combinatie niet aan mn handen willen krijgen.
Deze man test 'm wel lekker met de blote handen, maar ik zou die spullen zeker in combinatie niet aan mn handen willen krijgen.
Sportief fietsend!
- Jeroen Zuiderwijk
Volgens de site: "RUSTYCO is ongevaarlijk voor de meeste materialen zoals lak, kunststof, hout, rubber, vinyl, glas, RVS, aluminium, koper, chroom, enz. Geen gevaarlijke dampen, niet giftig, niet brandbaar, biologisch afbreekbaar, milieuvriendelijk. Let op: voor gebruik altijd op een onopvallende plaats eerst testen."
Ik wil dan toch altijd weten wat het is voor ik dat geloof.
Ik wil dan toch altijd weten wat het is voor ik dat geloof.
Transportfiets blog: http://oudetransportfiets.blogspot.nl/
Even afgezien of het werkt - wat mij betreft kan het ook kwakzalverij zijn - is er met nam bij oudere fietsen erg veel reden om boutjes en moertjes te sparen.Durabo88 schreef:Klinkt allemaal spannend. Echter zijn er zeer weinig boutjes en moertjes, die ik de moeite vindt om te sparen.
Je kunt alles wel vervangen, maar als je er met elke spaak, moer en bout een klein beetje naast zit (bijv doordat een bolle kop een platte kop wordt of zelfs zo'n moderne imbus) zit je er toch volkomen naast.
Overigens geloof ik niet dat jij dat doet hoor Yorick, ik wil alleen maar aangeven dat er steeds meer reden is om oude spullen te sparen, zeker bij een 19e eeuwse fiets als die van Bart.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Ik gooi nóóit oude boutjes en moertjes weg en dat heeft me al vaak geholpen. 'k Moet tegenwoordig wel lang zoeken omdat het er zoveel zijn
Maar ik zit nu weer met en vastzittend stuur van een Juncker Transportfiets. De contramoer van het balhoofd zit ook muurvast.
't Is een prachtige fiets maar door de vorige eigenaar mishandeld waardoor het stuur niet meer helemaal recht is. Nou is dat, zeker na het frame van mijn Göricke geen probleem maarrrrrr ... het stuur is niet los te krijgen. Ik vraag me af of dat met die Reactor en kruipolie op te lossen is.
Om daar achter te komen ga ik het aanschaffen en uitproberen.
Broekhuizen aan de Ringbaan Oost verkoopt het dus daar ga ik maar even langs.
Ik houd u op de hoogte.
En bedankt voor de tip.
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar

Maar ik zit nu weer met en vastzittend stuur van een Juncker Transportfiets. De contramoer van het balhoofd zit ook muurvast.
't Is een prachtige fiets maar door de vorige eigenaar mishandeld waardoor het stuur niet meer helemaal recht is. Nou is dat, zeker na het frame van mijn Göricke geen probleem maarrrrrr ... het stuur is niet los te krijgen. Ik vraag me af of dat met die Reactor en kruipolie op te lossen is.
Om daar achter te komen ga ik het aanschaffen en uitproberen.
Broekhuizen aan de Ringbaan Oost verkoopt het dus daar ga ik maar even langs.
Ik houd u op de hoogte.
En bedankt voor de tip.
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
- Jeroen Zuiderwijk
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Batavus. Het balhoofd niet los te krijgen, en ik wil de moer niet slopen. Dus ik ben benieuw of het werkt.
Transportfiets blog: http://oudetransportfiets.blogspot.nl/
De contramoer is inmiddels los
Ik had nog een heel oud blikje 'Holts penetrating oil' op de plank staan. Omdat we het er hier over hebben dacht ik er goed aan te doen om dat er vast op te doen.
Kon natuurlijk niet laten om een poging te doen om de moer los te krijgen. Moest wel even flink tikken maar na een kwart slag kon het verder met fatsoenlijk gereedschap.
Op veel balhoofden van transportfietsen zit een klem met een bout waar een uitsparing uit gefreesd is. De moer was zo hard aangedraaid dat de bout gebroken was.
Die bout kan er alleen maar uit als de klem omhoog kan en dat kan alleen maar als de contramoer los is.
Contramoer los, klem omhoog en klaar was Kees.
Zo kon ik de bout ook weer vervangen en meteen de kruipolie aanbrengen. De Rustyco Reactor moet ik nog kopen maar ik heb al weer gelezen dat aceton het verschil maakt.
Dat laat ik er voorlopig even intrekken. Om echt kracht op het stuur te kunnen zetten moet de fiets toch weer uit elkaar zodat ik de kroon van de voorvork in een bankschroef kan zetten. Dat gaan we wel weer doen als ik er een keer zin in heb.
Ben erg benieuwd of het gaat lukken.
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar

Ik had nog een heel oud blikje 'Holts penetrating oil' op de plank staan. Omdat we het er hier over hebben dacht ik er goed aan te doen om dat er vast op te doen.
Kon natuurlijk niet laten om een poging te doen om de moer los te krijgen. Moest wel even flink tikken maar na een kwart slag kon het verder met fatsoenlijk gereedschap.
Op veel balhoofden van transportfietsen zit een klem met een bout waar een uitsparing uit gefreesd is. De moer was zo hard aangedraaid dat de bout gebroken was.
Die bout kan er alleen maar uit als de klem omhoog kan en dat kan alleen maar als de contramoer los is.
Contramoer los, klem omhoog en klaar was Kees.
Zo kon ik de bout ook weer vervangen en meteen de kruipolie aanbrengen. De Rustyco Reactor moet ik nog kopen maar ik heb al weer gelezen dat aceton het verschil maakt.
Dat laat ik er voorlopig even intrekken. Om echt kracht op het stuur te kunnen zetten moet de fiets toch weer uit elkaar zodat ik de kroon van de voorvork in een bankschroef kan zetten. Dat gaan we wel weer doen als ik er een keer zin in heb.
Ben erg benieuwd of het gaat lukken.
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.