Rupen
-
Rupen
Bestaat het fietsmerk Rupen ook? zo nee, kan iemand mij vertellen wat het merk is van onderstaande fiets. Ik dacht zelf dat Rupen alleen een (fiets)lak was/is
- Bijlagen
-
- Rupen1.JPG (100.12 KiB) 5822 keer bekeken
Laatst gewijzigd door OBXGroningen op 18 apr 2016, 10.24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Rupen
Ik heb zelf ook een fiets die bij Rupen onder handen is genomen. In basis is dat een Simplex. Zie foto.
Vaak gaat het dan om vooroorlogse fietsen die na de oorlog door het bedrijf Rupen, een lak en moffelbedrijf in Eindhoven, opnieuw gemoffeld zijn. Waarschijnlijk werden ze daarna door een fietsenmaker weer samengebouwd.
Het merk van de fiets is dus iets anders.
groet,
Maarten
Vaak gaat het dan om vooroorlogse fietsen die na de oorlog door het bedrijf Rupen, een lak en moffelbedrijf in Eindhoven, opnieuw gemoffeld zijn. Waarschijnlijk werden ze daarna door een fietsenmaker weer samengebouwd.
Het merk van de fiets is dus iets anders.
groet,
Maarten
- Bijlagen
-
- IMG_9634.JPG (194.54 KiB) 5804 keer bekeken
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Hoi Maarten,
Dank voor je reactie, ben weer een stuk wijzer geworden.
Ik moet nog even wachten voor ik bij de documentatie kan komen (heb me vorige week aangemeld en wacht nog even op de definitieve bevestiging) maar dan ga ik zelf intensief op zoek. Met het uitgebreid welkomstpakket moet dat wel lukken
Gr,
Gerard
Dank voor je reactie, ben weer een stuk wijzer geworden.
Ik moet nog even wachten voor ik bij de documentatie kan komen (heb me vorige week aangemeld en wacht nog even op de definitieve bevestiging) maar dan ga ik zelf intensief op zoek. Met het uitgebreid welkomstpakket moet dat wel lukken

Gr,
Gerard
-
Hieronder nog een paar foto's incl. framenummer en postcode. Zou het dan een Gazelle kunnen zijn?
- Bijlagen
-
- Rupen11.jpg (88.47 KiB) 5789 keer bekeken
-
-
-