Ik heb de velgen nauwkeurig geinspecteerd, maar ik vind geen braampjes of te ver uitstekende spaken. Dit lijkt dus niet de oorzaak te zijn.
Hubert
Banden voor een bakfiets
Re: Banden voor een bakfiets
Beste mensen,
Ik heb de geadviseerde banden gemonteerd: een Continental KKS10 26B (50-559)buitenband en Swallow DV13 binnenbanden.
Nu staat er op de Continetnal dat de maximale uchdruk 2.5 bar is. Maar als ik die druk aanhoudt, staat het wiel bijna op de velg en heeft de fiets een hele hoge rolweerstand; veel hoiger dan bij de vorige banden.
Hoort dit zo? Is het een problem om de band tot zeg 4 bar op te pompen?
Alvast bedankt.
Hubert
Ik heb de geadviseerde banden gemonteerd: een Continental KKS10 26B (50-559)buitenband en Swallow DV13 binnenbanden.
Nu staat er op de Continetnal dat de maximale uchdruk 2.5 bar is. Maar als ik die druk aanhoudt, staat het wiel bijna op de velg en heeft de fiets een hele hoge rolweerstand; veel hoiger dan bij de vorige banden.
Hoort dit zo? Is het een problem om de band tot zeg 4 bar op te pompen?
Alvast bedankt.
Hubert
- Jeroen Zuiderwijk
Re: Banden voor een bakfiets
Dat is wel vrij laag, ook al worden grotere banden vaak onder lagere druk opgepompt. Mijn Swallow banden hou ik op 3 bar, en dat is ruim voldoende. Ook met 300kg in de bak gaat dat prima. Maar ga je voorbij de maximale druk, dan kan de band bezwijken, dus het is een risico.
Let wel dat je de druk goed meet. Dat is de druk als de lucht rustig de band in vloeit. Dus niet de druk om het ventiel te openen, of als je hard pompt, of er een knik in de slang zit. Dan meet je extra druk die niet in de band zelf zit.
Let wel dat je de druk goed meet. Dat is de druk als de lucht rustig de band in vloeit. Dus niet de druk om het ventiel te openen, of als je hard pompt, of er een knik in de slang zit. Dan meet je extra druk die niet in de band zelf zit.
Transportfiets blog: http://oudetransportfiets.blogspot.nl/