Problemen met standaard op achteras
-
Problemen met standaard op achteras
Ik heb al een gekarteld ringetje tussen de standaard en achtervork zitten. Dat gaat een tijdje goed maar opeens is het weer mis. Iemand een idee wat ik kan doen?
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
-
Re: Problemen met standaard op achteras
Oeps, de andere foto niet geplaatst, weet niet wat er fout ging
Volgens mij mist het borgelement in de sleuf van de plaat.
Sportief fietsend!
-
Dank je. Dus hij is niet echt bruikbaar zonder dit onderdeel? Of zou er een andere manier zijn om dit op te lossen? 

Dikke bout met moer en ringen aanpassen voor het doel dat 't moet dienen? Bij dit soort dingen is het improviseren. Misschien een dikke crankspie inkorten en bevestigen? Wees creatief met de materialen die je hebt liggen en je komt er wel uit.
Sportief fietsend!
-
Is het niet op te lossen door achter je plaat een L-vormig platijzer met een moer te bevestigen? Het ene been van de L tegen de plaat van de poot; het ander been onder de kaderbuis, en verhindert dus het ronddraaien.
MVG
Denis
MVG
Denis
Best kans dat die extra beugel weggelaten is omdat de ankerplaat van de trommelrem in de weg zat. Ik zie het vaker dat dit soort standaards niet goed te combineren is met trommel en terugtrapremmen.
-
Allemaal bedankt voor jullie adviezen. Ik ga inderdaad maar proberen zelf een soort beugel te fabriceren om hem te borgen.