Van Leiden naar Apeldoorn

Voor alle off-topic zaken.
Plaats reactie
Jeroen Zuiderwijk

Van Leiden naar Apeldoorn

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Ik ben mijn fiets afstanden op de transportfiets de laatste tijd verder aan het opbouwen. Gisteren fietste ik van Leiden naar Apeldoorn. Gezien de Kleine Transportfietstoer verschoven is, en ik in plaats daarvan naar Apeldoorn moest dit weekend, leek het me een goede uitdaging dat op de fiets te doen. Wel alleen heen, vandaag terug met de trein. Ik blijf erbij, liever op mijn zware transportfiets en wat langzamer, dan op een moderne lichte sportfiets of zo. Het zit en rijd zo heerlijk. Maar na 125km begin je het hoedanook wel te voelen op wat voor fiets je ook rijdt :) Een klein blogje over de tocht:

http://oudetransportfiets.blogspot.nl/2 ... w=magazine
Bommel

Re: Van Leiden naar Apeldoorn

Bericht door Bommel »

Respect.

Erg mooi om te lezen van je tocht op je blog. Dit valt voor mij onder hetzelfde kopje als de century (100 miles) die Engelsen op een hoge Bi fietsen.
Groeten,
Edwin

1936 Gazelle Transportfiets 61cm
1937 Gazelle no.8K Kruisframe 65cm
1941 Gazelle no.? Herenfiets 61cm
1953 Gazelle no.1 Kruisframe 70cm
1967 Gazelle Kwikstep (verkocht)
1984 Gazelle Champion Mondial 70cm A frame
wimjansen

Re: Van Leiden naar Apeldoorn

Bericht door wimjansen »

Leuk verhaal, Jeroen. Een echte "supertransportfietstoer". We hebben een stukje van dat traject vorig jaar ook met Simon gereden, tijdens de Pim Kiderlen Memorial. Die afdaling kan je je op verkijken :). Maar mooi dat zo'n transportfiets dat gewoon ook allemaal aankan.
Wim
DCR gaat nooit verloren....
Plaats reactie