Multicycle/Esge-Pletscher vóórdrager-onderdeel

Plaats reactie
Bandenplakker

Multicycle/Esge-Pletscher vóórdrager-onderdeel

Bericht door Bandenplakker »

esge pletscher safari 2 voordrager detail IMAGE_179.jpg
esge pletscher safari 2 voordrager detail IMAGE_179.jpg (152.51 KiB) 3813 keer bekeken
esge pletscher safari 2 voordrager IMAGE_180.jpg
esge pletscher safari 2 voordrager IMAGE_180.jpg (210.93 KiB) 3813 keer bekeken
Dag,

Multicycle is een van mijn favoriete merken. Op hun MC1200-randonneurmodel (1990/91) werd ook een 'Safari'-vóórdrager van Esge-Pletscher geleverd.
E-G maakte twee modellen Safari's; de 'lichte' (met strop-bandages om de voorvork) en een 'zware' uitvoering. Ik heb zo'n zware (foto's), maar het lijkt alsof ik een bevestigingsonderdeel tekort kom. Wie kan mij wijzer maken?
m-gineering

Re: Multicycle/Esge-Pletscher vóórdrager-onderdeel

Bericht door m-gineering »

Bandenplakker schreef:
esge pletscher safari 2 voordrager detail IMAGE_179.jpg
esge pletscher safari 2 voordrager IMAGE_180.jpg
Dag,

Multicycle is een van mijn favoriete merken. Op hun MC1200-randonneurmodel (1990/91) werd ook een 'Safari'-vóórdrager van Esge-Pletscher geleverd.
E-G maakte twee modellen Safari's; de 'lichte' (met strop-bandages om de voorvork) en een 'zware' uitvoering. Ik heb zo'n zware (foto's), maar het lijkt alsof ik een bevestigingsonderdeel tekort kom. Wie kan mij wijzer maken?
Ik heb de Esge documentatie er even bijgepakt, en het lijkt me compleet.

Esge monteert de open sleuven echter aan de buitenzijde, en gebruikt een van de onderste gaten met zo te zien een inbus met lage kop om de drager aan het frame te schroeven. In de dragerpoten horen madeschroefjes om de poten te klemmen.

Ze hadden ook een paar andere modellen klemstuk, met ogen voor snbelbinder of met klembouten tussen de twee poten
/Marten
Bandenplakker

Bericht door Bandenplakker »

Dag Marten,

Dank voor je toelichting, die iets helpt, maar nog niet helemaal. Begrijp ik goed dat de 'blokjes' op de foto's dus eigenlijk verkeerd-om geplaatst zijn?

Dirk
Lidnr13

Bericht door Lidnr13 »

In hun catalogus moet toch te vinden zijn wat je zoekt.

https://www.pletscher.ch/images/content ... alogue.pdf

Groeten van Henk
Plaats reactie