Bouwjaar Eysink tandem

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
willem

Bouwjaar Eysink tandem

Bericht door willem »

Hallo,
Ik zou graag willen vragen of iemand misschien weet van welk bouwjaar deze Eysink tandem is die ik onlangs heb gekocht. Het frame nummer is 108267.
Ik ben van plan om hem origineel te houden en als er nog liefhebbers zijn die foto's hebben hoe dit type tandem er origineel heeft uitgezien, dan hou ik me aanbevolen.
Zou ook graag tips willen ontvangen of iemand weet waar ik de missende kettingkasten kan vinden.
Alvast hartelijk dank!
Met vriendelijke groet, Willem
Bijlagen
IMG_7751.JPG
IMG_7751.JPG (413.63 KiB) 5394 keer bekeken
2cvkoos

Re: Bouwjaar Eysink tandem

Bericht door 2cvkoos »

Hoi Willem,
Ik zal overmorgen eens een foto maken van mijn Eysink tandem. En ook even naar het framenummer kijken. De mijne is uit 1953. Staat in de achternaaf. Jouw sturen zijn helaas niet origineel meer. Kettingkasten zijn moeilijk/niet te vinden. Ik heb er ook een zelf gemaakt, maar dat is niet echt goed gelukt...
2cvkoos

Bericht door 2cvkoos »

Hallo Willem,

Het framenummer van mijn Eysink begint met 109..., dus die van jou is ouder dan 1953. In onderstaande link staan een paar foto's van mijn fiets, inclusief de zelfgemaakte kettingkast. Succes met je restauratie!
Koos
https://goo.gl/photos/Pxhws1JdXYNzFEv46
Eysfan

Bericht door Eysfan »

Hallo Willem,

Eysink framenummer 108267 is van 1951. Hierbij een foto van een van mijn Eysinks die er qua nummer in de buurt zit. Die is ook van 1951 en nog in originele staat. De fietstassen en buisbeschermers en ook de dynamo en koplamp zijn algemene toebehoren. Alleen een achterlicht was af fabriek gemonteerd.

Mvrgr.,
Sjoerd
Eysink Moto tandem 108449 (1951).jpg
Eysink Moto tandem 108449 (1951).jpg (83.24 KiB) 5320 keer bekeken
willem

Bericht door willem »

Bedankt Koos en Sjoerd voor jullie reacties! Zo kom ik weer wat verder :)
Mooi exemplaar Sjoerd!
Groeten, Willem
Plaats reactie