leuke oude Union advertentie
leuke oude Union advertentie
hierbij een oude union advertentie 

- Bijlagen
-
- uit de oude doos
- FullSizeRender.jpg (472.4 KiB) 7540 keer bekeken
Re: leuke oude Union advertentie
Ja, inderdaad een leuke advertentie!
Ik ben zelf nog op zoek naar Union fiets-advertenties die in een stripverhaal in landelijke dagbladen werden geplaatst. De tekenaar was de bekende Otto Dicke. In zijn archief is hiervan niets meer te vinden. Wellicht kun jij mij hierbij helpen.
Jaar van plaatsing, waarschijnlijk 1960 - 1980.
Ik ben zelf nog op zoek naar Union fiets-advertenties die in een stripverhaal in landelijke dagbladen werden geplaatst. De tekenaar was de bekende Otto Dicke. In zijn archief is hiervan niets meer te vinden. Wellicht kun jij mij hierbij helpen.
Jaar van plaatsing, waarschijnlijk 1960 - 1980.
helaas kan ik je daar niet aan helpen ;ik heb alleen deze afbeelding, die kwam uit een oude regionale krant
Er zijn heel veel kranten doorzoekbaar via www.delpher.nl
In het boek van timmerman over union zie ik alleen een aantal voorbeelden uit de jaren 20. Hij heeft het niet over de jaren 60.
Als ze er wel zijn zou je met en paar uur zoeken op delpher iets moeten kunnen vinden.
Groet theo
In het boek van timmerman over union zie ik alleen een aantal voorbeelden uit de jaren 20. Hij heeft het niet over de jaren 60.
Als ze er wel zijn zou je met en paar uur zoeken op delpher iets moeten kunnen vinden.
Groet theo
Website over de Burgers rijwielfabriek| www.burgers-enr.net
Erg bedankt Theo,
Ik heb inderdaad wat kunnen vinden. De tekeningen zijn van de bekende tekenaar Otto Dicke en de tekst is waarschijnlijk ook van hem. Mijn vader kende Otto Dicke nog uit de diensttijd van voor de 2e wereldoorlog en is hem later waarschijnlijk een keer tegengekomen waarbij deze leuke advertenties zijn ontstaan.
Ik heb inderdaad wat kunnen vinden. De tekeningen zijn van de bekende tekenaar Otto Dicke en de tekst is waarschijnlijk ook van hem. Mijn vader kende Otto Dicke nog uit de diensttijd van voor de 2e wereldoorlog en is hem later waarschijnlijk een keer tegengekomen waarbij deze leuke advertenties zijn ontstaan.
- Bijlagen
-
- advertentie in de Telegraaf van 1966-1967
- zee.jpg (117.28 KiB) 7088 keer bekeken
-
- roest.jpg (151.57 KiB) 7088 keer bekeken
-
- poetsen.jpg (146.02 KiB) 7088 keer bekeken
-
- excuses.jpg (171.07 KiB) 7088 keer bekeken
Laatst gewijzigd door union1914 op 27 okt 2020, 20.44, 1 keer totaal gewijzigd.
Aan twee zijden bedrukte leporello, met op elke pagina een afbeelding en een vierregelige rijmende tekst, beginnend met een grote letter. Die letters vormen samen de merknaam; Union rijwielen; Het verhaaltje gaat over Ubbo, die een Union fiets heeft, en zijn vrienden en zus, die op merkloze barrels rijden. Daarmee gaat het uiteraard mis. Illustraties met de kleuren groen, oranje, bruin en zwart. Op de voorkant ruimte voor een stempel (?) met; Naam en adres v/d Agent. De bekende Daan Hoeksema is de illustrator van deze leporello uit 1928. De Koninklijke Bibliotheek in Den Haag heeft een exemplaar in bezit dat op afspraak te zien is. Ik ben benieuwd of er onder de leden van de oude fiets nog iemand is die ook in bezit is van deze uitvoering.
Laatst gewijzigd door union1914 op 27 okt 2020, 20.52, 1 keer totaal gewijzigd.
-