Hallo, ik zit met een probleempje , ik heb een achterwiel met een freewheel achternaaf Miche met daarop de freewheel schroefpignon Shimano MF-TZ21( 14-28T) 14/16/18/20/22/24/287versnellingen.
Nu is mijn vraag : kan ik de freewheel Shimano MF-TZ21 vervangen door een freewheel Sunrace MFR307CQ(7 versnellingen-13-25T)? 13/15/17/19/21/23/25. Is de schroefdraad van beide hetzelfde? De achterderailleur is Shimano Altus , alsook de voorderailleur.Hierbij een foto van de fiets
Indien dit wel gaat - gaat dit geen problemen geven voor het schakelen? De fiets is nog maar +- 2 maanden oud.
Dank bij voorbaat ,
ahjv
Shimano freewheel 7 speed versie Sunrace freewheel 7 speed
Shimano freewheel 7 speed versie Sunrace freewheel 7 speed
- Bijlagen
-
- DSCI0008 (800x600) (640x480).jpg (201.48 KiB) 2573 keer bekeken
-
- DSCI0007 (800x600) (640x480).jpg (204.14 KiB) 2573 keer bekeken
Re: Shimano freewheel 7 speed versie Sunrace freewheel 7 spe
Hallo,
Dit is eigenlijk geen discussie voor een oude fietsen forum, daar het om een moderne fiets gaat. Daarom zal ik het onderwerp met een dag of vijf verwijderen.
Maar om toch even snel antwoord op je vraag te geven: De schroefdraad is hetzelfde in die periode. Moderne pionnen hebben schakelhulpen die bij de juiste ketting (merk en type overeenkomend) werken. Over het algemeen komt het bij 7 of minder versnellingen minder nauw kijken dan bij meer. Als je de pion moet vervangen, dan altijd de ketting ook.
Groeten,
Yorick.
Dit is eigenlijk geen discussie voor een oude fietsen forum, daar het om een moderne fiets gaat. Daarom zal ik het onderwerp met een dag of vijf verwijderen.
Maar om toch even snel antwoord op je vraag te geven: De schroefdraad is hetzelfde in die periode. Moderne pionnen hebben schakelhulpen die bij de juiste ketting (merk en type overeenkomend) werken. Over het algemeen komt het bij 7 of minder versnellingen minder nauw kijken dan bij meer. Als je de pion moet vervangen, dan altijd de ketting ook.
Groeten,
Yorick.
Sportief fietsend!