Ik noem mezelf op dit forum Topnaaf (een knipoog naar Top Naeff en Top Gear...)
Begin jaren '70, twaalf jaar oud, struinde ik de "kraakwagen" af; dat was de grofvuilophaaldienst. Op de dag dat die langs kwam kon je 's morgens langs de weg soms fantastische vondsten doen: Oude buizenradio's. pickups, televisietoestellen, fietsen, bromfietsen, en wat al niet meer. Ik heb zo mijn eerste scharrelfiets opgeduikeld en sindsdien heb ik tot op heden altijd mijn fiets opgebouwd uit wat ik zo her en der aantrof. Die kraakwagen is er in de meeste plaatsen niet meer, kringloopwinkels zijn er voor in de plaats gekomen. Hoe dan ook, ik heb heel wat oude fietsen (en Solexjes) door mijn handen laten gaan en heb ook een aantal jaren wat bijgeklust bij een fietsenmaker. Oude versnellingsnaven uit elkaar halen, schoonmaken en weer monteren, dat was mijn ding. Vandaar mijn bijnaam. Ik heb nog nooit een nieuwe fiets gekcht al zou die dag ooit toch eens kunnen kome. Maar wat haalt het nu bij een oude fiets? Voor mij roest die oude liefde niet, en zelfs wanneer die wel roest wordt het rijwiel er alleen maar mooier van