Leuk, een forum voor oude fietsen.. het is toch mooi dat voor bijna ieder onderwerp er een forum bestaat..
Ik hoop veel te leren hier! Maar goed, eerst netjes voorstellen he..
Mijn alias is Wiskers, een naam die ik op diverse fora gebruik. Ooit afgeleid van de snor die mij tooide.. Inmiddels ben ik al een aantal jaren snorloos.. Mijn naam is Hans. ik ben 60 jaar, getrouwd, woon in NH.. Mijn hobby's zijn fotograferen, reizen, (berg)wandelen en natuurlijk ook techniek.
Mijn laatste projectje was een oude brommer, merk Motobecane Ranger 7 van ruim 35 jaar oud.. Die loopt weer als een zonnetje.
Nu nog de Gazelle Sport SA3 damesfiets met framenummer 1085086 uit 1955 die ik gisteren van mijn schoonmoeder heb gekregen om op te knappen..
Alles doet het naar behoren maar de lak is goeddeels weg (Petrol), het chroom is er beroerd aan toe net als de spaken, velgen enz.. Het wordt dus een flink klusje om de fiets weer als nieuw te krijgen.
Dat, als nieuw, is overigens wel een issue, bijvoorbeeld de brommer heb ik bijna volledig origineel kunnen houden en dat is ook wel leuk omdat je de sporen kunt zien van het gebruik.
In dit geval is de lak zo slecht dat het niet meer kan, dus schuren en spuiten denk ik..
Ik zal binnenkort een foto plaatsen van de huidige toestand van de fiets.
Als er nu al mensen zijn met een verhaal over deze fietsen, hoor ik dat graag..
Even snel bekeken, de kettingkast is niet origineel, de bel is van Union en zo zullen er wel meer zaken anders zijn..
Groetjes, Hans