Gewoon zelf maken. Heb ik laatst ook gedaan: http://oudetransportfiets.blogspot.nl/2 ... ncker.htmlChiel fietst schreef:Ik sluit me aan in de wachtrij, die zoek ik ook al jaren, volgens mij best zeldzaam.
Chiel
Vangst van de dag Berlicum
- Jeroen Zuiderwijk
- Berichten: 1877
- Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Re: Vangst van de dag Berlicum
Transportfiets blog: http://oudetransportfiets.blogspot.nl/
Re: Vangst van de dag Berlicum
Die drijfkophouders zijn inderdaad moeilijk te vinden. Gedurende ca. 30 jaar verzamelen van fietsgereedschap heb ik er vier aan mijn collectie kunnen toevoegen.
Ik denk dat iedere fietsenmaker vroeger wel zo'n werktuig had. Misschien nu ook nog wel. Gebr. Koets in Hoogkerk maakte die dingen. In mijn Koets verzameling zit er ook een. Die heeft zelfs vier uitsparingen. Waarschijnlijk hadden die drijfkoppen per merk lichte verschillen.
ELDI maakte een universele drijfkophouder die verstelbaar was.
Groeten van Henk
Ik denk dat iedere fietsenmaker vroeger wel zo'n werktuig had. Misschien nu ook nog wel. Gebr. Koets in Hoogkerk maakte die dingen. In mijn Koets verzameling zit er ook een. Die heeft zelfs vier uitsparingen. Waarschijnlijk hadden die drijfkoppen per merk lichte verschillen.
ELDI maakte een universele drijfkophouder die verstelbaar was.
Groeten van Henk
Re: Vangst van de dag Berlicum
Zo en ook nog eens het doosje erbij.
Eigenlijk heb ik nooit slechte ervaringen gehad met het verwijderen van kettingwielen terwijl de drijfkop nog in de naaf zat.
Ik meen dat Asterduc ooit eens een naafgereedschapje heeft gevonden voor die kurkentrekkerachtige drijfkoppen voor remnaven.
Eigenlijk heb ik nooit slechte ervaringen gehad met het verwijderen van kettingwielen terwijl de drijfkop nog in de naaf zat.
Ik meen dat Asterduc ooit eens een naafgereedschapje heeft gevonden voor die kurkentrekkerachtige drijfkoppen voor remnaven.
Sportief fietsend!