
Vaak fietsen die afkomstig zijn van een bouwmarkt of bij zoiets als een HEMA etc. Gelukkig weinig die recent bij een rijwielzaak zijn gekocht.
De eigenaren van deze pareltjes zijn in de meeste gevallen jeugd van 13 tot 17 jaren wijs.

Diagnose; geen spaak staat op spanning, alle bouten en moeren zitten bijna los en de meeste onderdelen zijn al verroest

Vraag (waar je het antwoord al bijna op weet); hoe kan dat nou bij zo'n nieuwe fiets...?
Nou dan moet je dus diplomatiek zijn in je antwoord, wil je dat ze nog eens op visite komen (of niet


Kan je van een fiets van 129euro zonder servicebeurten verwachten dat het heel blijft, het heeft de vorm en de kleur van een fiets maar daarmee houd de gelijkenis op..

Tja dan ga je eens mijmeren, vroeger (oei) kocht je een knappe fiets en die onderhield je of zelf of ging je (weleens) naar de fietsenmaker (thans tweewielermonteur). Akkoord het uurloon was toen dragelijker, nu Bovag bepaald en inderdaad voor twee uur sleutelen en de benodigde onderdelen zit je aan de nieuwprijs van zo'n fietskloon.
Als je lekker sleutelt aan een oude Simplex Gazelle Fongers e.d. komt alles vaak na jaren nog makkelijk los, weinig slijtage t.o.v. de leeftijd etc. en dat uitlegt gaat er soms een

Met een voorzichtig advies om beter een tweedehands kwaliteits fiets dan weer zo'n weggooiproduct te kopen zwaai ik ze vriendelijk uit...

Mijn voorzichtige conclusie; er is een generatie wegwerpfietsen ontstaan die de moeite niet meer van het repareren waard zijn..bevestigd door een aantal vakbroeders. In deze tijd van duurzaamheid toch een beetje vreemd??
graaaag uw mening.....
