Oude fiets: Burgers?

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
maartenB

Re: Oude fiets: Burgers?

Bericht door maartenB »

Tsja ik zie in de roest van alles ontstaan. Fantasie is ook wat waard. Dus of er echt geen A staat? Vraag Theo de Kogel van Burgers-enr.net eens naar je fiets. Die beschouw ik als de echte kenner.
Bijlagen
DSCN3622 - kopie.JPG
DSCN3622 - kopie.JPG (162.81 KiB) 4866 keer bekeken
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Bartholo

Bericht door Bartholo »

Tja, t was met de zaklamp gisteravond, denk dat ik de hele fiets maar eens uitelkaar draai, nu wil ik t ook weten ook.
Bedankt voor alle tips & trucks, kan n paar dagen duren , maar ik kom er zeker op terug.
Mocht iemand meer kunnen vertellen dan hoor ik dat natuurlijk graag!
Groet, Bart
TheodK

Bericht door TheodK »

heel interessant die fiets. Het zou een Burgers kunnen zijn. Als het een Burgers is en er staat echt geen letter voor dan zou hij uit ongeveer 1914 moeten zijn. Je moet nog maar eens goed schuren. Die letters zijn vaak slecht ingeslagen en moeilijk te zien. Zo te zien heeft het williams tekentje geen letter onder het logo staan. Dat betekent dat het kettingwiel van voor 1912 is. vermoedelijk 1911.
Burgers heeft nogal verschillende typen voorvorken gebruikt. Deze voorvork ken ik niet. maar dat zegt niets.
je moet de fiets maar eens helemaal uit elkaar halen en goed opletten of er ergens anders nog tekens staan.
Burgers had in de naven in die periode ook de naam staan en ook in de cracks. het zadel moet je ook eens goed bekijken. Staat daar in het leer iets? ik heb een Burgers damesfiets uit 1911 met ook erg versleten leer, waar een rond Burgers logo in het leer is ingedrukt met daarin de letters ENR.
Het stuur lijkt me van later.

groet Theo
Website over de Burgers rijwielfabriek| www.burgers-enr.net
Bartholo

Bericht door Bartholo »

Theo bedankt voor de aanwijzingen. Ik ga er deze week nog mee aan de slag. Bevindingen en bijzonderheden zal ik hier met foto vermelden.
Ben benieuwd wat het wordt, of eigenlijk; wat het is.

Groet, Bart
Plaats reactie