Hallo, ik ben Alain Bourda uit Aalst in België. Ik heb 2 originele Ajax-fietsen die mijn ouders in de jaren '50 (of begin '60) gekocht hebben. Kent iemand deze fietsen die blijkbaar bijzonder zijn volgens de commentaar van sommigen.
Groeten,
Alain
Ajax fietsen
-
Ajax fietsen
- Bijlagen
-
- IMG_1129bis.jpg (445.53 KiB) 6850 keer bekeken
-
- IMG_1127bis.jpg (334.25 KiB) 6850 keer bekeken
Re: Ajax fietsen
misschien komt het omdat ik geen Belg ben maar ik vind de verhoudingen van deze Belgische fietsen totaal niet kloppen , het zadel van het herenmodel lijkt bijna achter het frame te staan en de te lomp grote koplampen op te klein ogende sportfietsjes die mij doen denken aan de Nederlandse ,,Polly,, kinderfietsen uit de 70er jaren :lol:of dat moet komen door die refectors in de wielen die hier toen vooral op kinderfietsen werden gemonteerd
Kom op Rode, dat is nou niet erg aardig. Die man heeft twee schitterende erfstukken en jij schrijft zo-iets neerbuigends.
Ik weet ook niet wat het zijn maar vind het erg fraai bewaarde fietsen met interessant geconstrueerde frames. Nu graag geen verdere discussie over wel/niet mooi: gewoon Alain helpen met info als je die hebt ajb.
Ik weet ook niet wat het zijn maar vind het erg fraai bewaarde fietsen met interessant geconstrueerde frames. Nu graag geen verdere discussie over wel/niet mooi: gewoon Alain helpen met info als je die hebt ajb.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Dag Alain,
Op mijn lijstje staat als ondernemer Peeters uit Bruxelles.
De framehoeken zijn opvallend steil; stuurt dat niet wat zenuwachtig?
Leuke gebraseerde frames, zie:
http://veloretrocourse.proboards.com/th ... c-lo-belge
Groet, Wiel
Op mijn lijstje staat als ondernemer Peeters uit Bruxelles.
De framehoeken zijn opvallend steil; stuurt dat niet wat zenuwachtig?
Leuke gebraseerde frames, zie:
http://veloretrocourse.proboards.com/th ... c-lo-belge
Groet, Wiel
Laatst gewijzigd door velophile op 26 nov 2016, 20.51, 1 keer totaal gewijzigd.
ze zien er zeker schitterend uit ! ik bedoelde het niet neerbuigend en spreek alleen namens mijzelf en vanuit een hollands model fiets gezienmaartenB schreef:Kom op Rode, dat is nou niet erg aardig. Die man heeft twee schitterende erfstukken en jij schrijft zo-iets neerbuigends.
-
oh, ik kan de Hollandse humor wel appreciëren! Ik krijg spontaan een bod van 500 € voor deze beide fietsen. Ik weet nog niet of ik dit zal aanvaarden. Vandaar mijn vraag wat er bijzonders is aan deze fietsen. Ik hoor wel van verschillenden dat kwalitatief geen betere te vinden zijn. Maar het klopt, niet altijd evident om ermee te rijden. Niet alleen het gewicht maar ook de manier om ermee te fietsen. Vandaar, ik geef het toe, dat ik misschien wel overweeg ze te verkopen om in de plaats gemakkelijkere fietsen te kopen. Alle tips welkom!
Nou Alain ; dat is in ieder geval geen kinderachtig bod !fijn dat je de humor van m,n reactie wel inzag, het was ook helemaal niet hatelijk bedoeld , mocht je deze fietsen verkopen [misschien zijn ze zelfs nog meer waard maar daar heb ik geen kaas van gegeten
]en op zoek zijn naar iets met wat meer comfort zou ik je een paar fijne Hollandse gazelle,s adviseren : daar rijden steeds meer Belgen op rond

aannemen dat bod van 500 € !