OPROEP: laat Wim's Burco niet verloren gaan!

Plaats reactie
EPrenen

OPROEP: laat Wim's Burco niet verloren gaan!

Bericht door EPrenen »

Burco.jpg
Burco.jpg (146.04 KiB) 4738 keer bekeken
Burco.jpg
Burco.jpg (146.04 KiB) 4738 keer bekeken
Gisteren kwam ik een opmerkelijke advertentie tegen op Marktplaats. Stadsgenoot (Amsterdam) Wim is op onfortuinlijke wijze door zijn frame gezakt. Wim is zeer gehecht aan zijn oude stalen raspaardje en zoekt nu een 'nieuw' Burco frame. Via de email liet hij me weten:

"Ik wil hem opknappen omdat ik er altijd veel geld in heb gestoken om hem rijdend te houden. Tot het frame het begaf. Zo heeft het solide wielen met extra dikke spaken en een goeie achterdragen met stalen strips ipv de (slecht zittende spijltjes) alles gemonteerd en gekocht bij Grimminck aan de Westerstraat. Het zijn dus goeie spullen".

U begrijpt: wij leden van de Vereniging De Oude Fiets mogen zo'n liefhebber niet in de kou laten staan. Dus hierbij de oproep: wie-o-wie heeft er voor Wim nog een oud Burco-frame in de schuur staan? Het zou gaan om een Jaren '60 model van 60cm, maar een Burco-frame van een ander jaartal of een nog iets groter frame zou ook geschikt zijn.

Laat deze Burco niet verloren gaan! Alvast geweldig bedankt!

Reacties naar mij, of rechtstreeks naar Wim via Marktplaats:
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... e=lr&pos=1
de rode

Re: OPROEP: laat Wim's Burco niet verloren gaan!

Bericht door de rode »

als ik zo,n frame had kon je het krijgen; maar is het niet een wat overdreven actie voor een stationsfiets ? de fiets heeft niet eens een koplamp of dynamo meer, een ander wiel in een goed/ net frame zetten is nog net iets anders als een heel ander frame monteren omdat je een paar goede wielen hebt.... :lol:
David H

Re: OPROEP: laat Wim's Burco niet verloren gaan!

Bericht door David H »

Misschien maf, maar zou hij niet beter naar een klein las-bedrijf kunnen gaan en er een nieuwe buis in laten hard-solderen? Als hij geluk heeft kunnen ze lug genoeg opstoken en het brons/koper zacht krijgen ,zodat ze de oude brokken er uit krijgen (en nieuwe buis er in) Zou beter zijn, goedkoper en hij houd zijn fiets
Maar kan het helemaal mis hebben hoor
Plaats reactie