Familiefoto's met fietsen
Familiefoto's met fietsen
Beste mensen,
Graag open ik dit onderwerp om anderen aan te moedigen ook familiefoto's met fietsen of daaraan gerelateerde zaken (bijv. fabrieksfoto's) te delen.
Nu volgen drie foto's die ik in de familie-albums van mijn ouders heb teruggevonden.
Graag open ik dit onderwerp om anderen aan te moedigen ook familiefoto's met fietsen of daaraan gerelateerde zaken (bijv. fabrieksfoto's) te delen.
Nu volgen drie foto's die ik in de familie-albums van mijn ouders heb teruggevonden.
Sportief fietsend!
Re: Familiefoto's met fietsen
Hierbij een paar foto's van mijn familie.
Groeten van Henk
Groeten van Henk
-
Waar zat de Sportex nou precies? Op de hoek met de Nieuwendijk? Ik heb namelijk een Simplex die daar ooit gekocht is door de 1e eigenaar in 1950Durabo88 schreef:Beste mensen,
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
Sportex zat op Dam 2, dat is tussen de hoekpanden Dam-Nieuwendijk en Dam -Damrak (waar de Amsterdamsche Bank, later ABN-AMRO zat). Boven Sportex zat een meubel-tapijten handel (Woltering).
Sportief fietsend!
Beste Lidnr13,
Ik herken in ieder geval de Magneet en de Gazelle sport. Waar is de Fongers gebleven?
Ik herken in ieder geval de Magneet en de Gazelle sport. Waar is de Fongers gebleven?
Sportief fietsend!
Ja, waar is die Fongers gebleven ?Durabo88 schreef:Beste Lidnr13,
Ik heb mijn opa nooit zien fietsen, daar hij toen geen fiets meer had. Ik wist toen ook niet dat hij ooit een Fongers had gehad. Dat wist ik pas nadat ik deze foto in een album had gevonden. Maar toen kon ik er helaas niemand meer naar vragen.
Groeten van Henk
[quote="Durabo88"]Beste mensen,
Graag open ik dit onderwerp om anderen aan te moedigen ook familiefoto's met fietsen of daaraan gerelateerde zaken (bijv. fabrieksfoto's) te delen....
quote]
Neem de aanmoediging aan, Yorick.
Hierbij mij vader op een, voor mij onbekend merk, fiets in de jaren rond 1930.
Graag open ik dit onderwerp om anderen aan te moedigen ook familiefoto's met fietsen of daaraan gerelateerde zaken (bijv. fabrieksfoto's) te delen....
quote]
Neem de aanmoediging aan, Yorick.
Hierbij mij vader op een, voor mij onbekend merk, fiets in de jaren rond 1930.
- Bijlagen
-
- J.C. Berkers
- 003b alb4.jpg (490.03 KiB) 7252 keer bekeken
-----__o-........................__-o
---` \ <,~....................` \ <,-
--('_)/ ('_).................(.*.) / (.*.)
Jacques: fietse & genietse.
---` \ <,~....................` \ <,-
--('_)/ ('_).................(.*.) / (.*.)
Jacques: fietse & genietse.
Mijn Vader en zijn ouders bij de Lage Vuursche in 1942. In het begin van de oorlog (WO II) maakten zij vanuit Utrecht fietstochtjes tot de razzia's begonnen. Mijn vader was spoorman en liep na de spoorwegstaking van 1944 groot risico. De Gazelle waarmee hij op de foto staat is door mij tot 1972 regelmatig bereden, waarna mijn broertje hem kreeg.
- Bijlagen
-
- De Lage Vuursche, 1942.jpg (162.09 KiB) 7239 keer bekeken
DCR gaat nooit verloren....
Mijn vader en oom in de Hout(Haarlem) in 1937, en Yorick volgens mij is de foto van jou van de zuster van je vader ook in de Hout genomen.
- Bijlagen
-
- Opa Krul in 1915
- IMG_0007.jpg (283.72 KiB) 7226 keer bekeken
-
- 1937
- IMG_0093.jpg (180.13 KiB) 7226 keer bekeken

De fiets staat links en is vooroorlogs maar meer weet ik ook niet.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.