Humber ?? olympia??

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
martienvdb

Humber ?? olympia??

Bericht door martienvdb »

Ik heb de fiets voor mijn vrouw klaar. Niet teveel aan gedaan, maar wel geschikt gemaakt voor dagelijks gebruik
Nu DENK ik dat het een 1932 fiets is (ivm geen dubbele "beeston" voorvork, wel een Raleigh frame nummer een geen Coventry maar England op het balhoofd embleem.

Maar het kan natuurlijk ook zomaar een veel latere zijn met een verkeerde vork...

Excuses voor de jasbeschermers en de Bel. Dat is retro namaak, maar de rest van de fiets is geheel zoals gevonden. Ik denk dat de lampen en dynamo ergens in de jaren 50 erop gezet zijn.

Afbeelding

Afbeelding
(Nog niet schoon gemaakt toen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Veel foto's van tijdens m'n werk. Alles in de poets olie gezet en dan lijkt het nog heel wat.
Laatst gewijzigd door martienvdb op 4 feb 2017, 20.32, 1 keer totaal gewijzigd.
heb iets met engels spul
martienvdb

Re: Humber ?? olympia??

Bericht door martienvdb »

Kettingkast kan ook 1932 model zijn.vanaf ander vulpunt aan de achterzijde ervan op de plaatjes van het online bike museum.
heb iets met engels spul
maartenB

Bericht door maartenB »

Het kettingwiel is te klein voor de kettingkast. Ik zou denken dat een van beide ooit is vervangen of later aangebracht. Raleigh leverde die kasten destijds nog mooi op maat voor heren of damesfietsen.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Michiel Röben

Bericht door Michiel Röben »

Mag ik reageren Maarten,
Het is me opgevallen dat damesfietsen vaker met die kleine tandwielen zijn uitgerust. Misschien op wens of fabriek af?

Groeten,
Michiel ;)
Plaats reactie