Hallo,
Ik moest er even achter komen hoe je precies een foto-tje kunt toevoegen hier. Maar na een paar berichtjes is het gelukt. Dus bij deze plaats ik een paar foto's.

Nog zonder Electromotor.

Met electro motor.
Sinds kort heb ik mijn bakfiets zelf ge-upgrade met twee zonnepanelen. Hiervan volgen de foto's nog wel.
De Bakfiets zoeft mij heerlijk door de stad om mijn bijen te verzorgen die her en der staan op gesteld. Ook is hij prima in staat om een aantal bijenkasten comfortabel te vervoeren. Voor mij dus een ideaal vervoersmiddel.
Maar het is wel een lopend project. Ik moet o.a. een goede oplossingen vinden voor mijn spaken probleem. De velg die geleverd is bij de motor is geensinds sterk genoeg. Dus moet ik opzoek naar korte maar dikkere spaken in de juist lengte. Helaas is de lengte voor die spaakjes ook nog onbekend. Ik ga er van uit dat het trial and error wordt (als ik een spaken roller in handen heb, jammer genoeg dure apparaatjes.) Daarnaast moet ik nog een BMS op mijn tweede accupack maken. Die moet mijn chinees nog leveren, maar is onderweg.
Inmiddels heb ik enorm veel kennis over het bouwen van accupacks. Gaandeweg zo van alles over opgepikt, geleerd, veel over gelezen en natuurlijk had ik ook al wat electro kennis. En gelukkig heb ik tot nu toe geen dure lessen gehad. Het leuke is als je je eigen E-upgrade doet kan je precies bepalen wat je wensen zijn en de fiets zo maken. Voor mij was dat dus een krachtige motor die niet zo heel hard hoeft te gaan. Een bakfiets is immers gemaakt voor een kilometer of tien per uur en dan moet je al stevig trappen. Ga je met een bakfiets veel te hard dan gaat ie zwabberen totdat ie oncontroleerbaar wordt. Bovendien is remmerij op een oude bakfiets ook niet echt meer aanwezig als je je achternaaf vervangt... Ik heb gekozen om net boven de 20 KM/h te rijden. Dubbel zo snel als dat ze vroeger reden en een snelheid dat als je iets tegen de stoeprand aanrijdt niet direct een fataal ongeluk krijgt, maar je schrikt je wel een ongeluk... Want mijn bakfiets weegt nu met mij zo'n 340 kg.... Dus ik rijd heel voorzichtig en defensief.
Leuke vraag! welke soorten honing ik allemaal heb gehad. Het is een hele lijst. 15 soorten! Waaronder meerdere soorten voorjaarshoning en zomer honing uit de verschillende buurten van de stad Hengelo en daarnaast: Koolzaad honing, Lindehoning, Tamme Kastanje honing en Heide honing. Zelf ben ik vanaf kinds af aan een groot honing liefhebber, vandaar dat ik elk jaar met een flink aantal bijenvolken reis en zo prachtige speciaal honingen kan oogsten.
Rij dagelijks vele kilometers op mijn oude Bakfiets.