Hallo allemaal,
Mijn naam is Huib en ik woon in Houten. De reden dat ik me heb aangemeld op dit forum is dat ik wat meer wil weten over een de renovatie van een oude fiets. Het kwam zo:
Eind jaren '70 kreeg ik de fiets van mijn opa, hij had een nieuwe gekocht. Op de oude Gazelle heb ik een tijdje gereden. In 1982/83 heb ik hem deels gedemonteerd omdat ik hem wilde opknappen. Helaas heb ik het frame toen geschuurd en met de kwast ben ik aan het lakken gegaan. En daarbij is het gebleven. Nu, 2016 moest de schuur van de ouderlijke woning eens echt leeg en heeft moeders alles in Houten gedumpt.
En nu vraag ik me af wat ik ermee ga doen. Eigenlijk hel liefst opknappen. Voor zover ik weet moet hij nog compleet zijn, maar in losse delen. Het betreft een zwarte Gazelle herenfiets met stalen jasbeschermers. Hij is uit 1938/39, framenummer 580431.
Nieuw hier, met oude Gazelle (1939)
- Jeroen Zuiderwijk
Re: Nieuw hier, met oude Gazelle (1939)
Welkom! Altijd fijn om een fiets te hebben met bekende geschiedenis. Maar opknappen is natuurlijk het antwoord
Niet alleen om zo'n stukje geschiedenis te bewaren, maar het zijn ook gewoon hele goede fietsen. En op het forum is voldoende kennis aanwezig om je erbij te helpen.

Transportfiets blog: http://oudetransportfiets.blogspot.nl/