Gezocht voor de Gazelle uit Dieren, spatborden jaren 50
-
Gezocht voor de Gazelle uit Dieren, spatborden jaren 50
Gezocht voor de Gazelle uit Dieren, spatborden jaren 50.
Naar aanleiding van de Gazelle fietstocht van een paar jaar geleden in Dieren, krijg ik toch nog wel eens een bericht; er staat hier nog een Gazelle!
Zo ook deze Gazelle heren, 1958. Deze stond jarenlang onbereden in het zicht van de Gazelle fabriek in een garage. Ooit had de berijder deze achtergelaten in het garagepad van deze Dierense heer. Bij politie aangegeven, nooit meer iets van gehoord. Nu staat de Gazelle in Velp.
Als straks de tweede Gazelle jubileumtocht van start gaat, moet de statige Gazelle klaar zijn. Alleen een probleem, de spatborden zijn aan de onderkanten totaal gaar en gewoon weg, roest! De voorkant is al klaar met nieuwe band. Achterkant volgt!
Dus gezocht een zwart setje 18,5, varkensneus, zwart met gouden bies! Wie heeft een set ter overname?
Naar aanleiding van de Gazelle fietstocht van een paar jaar geleden in Dieren, krijg ik toch nog wel eens een bericht; er staat hier nog een Gazelle!
Zo ook deze Gazelle heren, 1958. Deze stond jarenlang onbereden in het zicht van de Gazelle fabriek in een garage. Ooit had de berijder deze achtergelaten in het garagepad van deze Dierense heer. Bij politie aangegeven, nooit meer iets van gehoord. Nu staat de Gazelle in Velp.
Als straks de tweede Gazelle jubileumtocht van start gaat, moet de statige Gazelle klaar zijn. Alleen een probleem, de spatborden zijn aan de onderkanten totaal gaar en gewoon weg, roest! De voorkant is al klaar met nieuwe band. Achterkant volgt!
Dus gezocht een zwart setje 18,5, varkensneus, zwart met gouden bies! Wie heeft een set ter overname?
- Bijlagen
-
- 65.jpg (169.62 KiB) 7162 keer bekeken
-
- 63.jpg (224.8 KiB) 7162 keer bekeken
-
- 62.jpg (205.88 KiB) 7162 keer bekeken
-
- 64.jpg (165.26 KiB) 7162 keer bekeken
-
- 61.jpg (249.22 KiB) 7162 keer bekeken
Re: Gezocht voor de Gazelle uit Dieren, spatborden jaren 50
Ik zoek ze ook en er zijn mij al diverse setjes aangeboden. De meeste vragen tussen de 25 tot 50 euro per set. Er zijn wel wat verschillende uitvoeringen, met en zonder verklikker glaasje, en met het modelnummer er in geloof ik. Als je mij jouw email adres geeft. Dan wil ik je wel de setjes doormailen die ik te duur vond, of om andere reden zelf niet zag zitten.
Vr gr,
Rody
Vr gr,
Rody
-
Ik haal morgen een aantal spatborden op.
Waaronder ook een aantal setjes gazelle borden.
Ik zal je foto's mailen.
Ik woon in winterswijk
Groetjes
Waaronder ook een aantal setjes gazelle borden.
Ik zal je foto's mailen.
Ik woon in winterswijk
Groetjes
Is dit wel echt een Gazelle? De voorvork is dat niet, het balhoofdplaatje is van een ouder type dan wat Gazelle in 1958 monteerde, en het framenummer zou denk ik 1370176 moeten zijn (als het op 1958 moet slaan) maar die 1 zie ik niet en het nummer stond bij Gazelle toen over de volle lengte van de zadellug (zie voorbeeld hieronder), niet zoals hier waar de cijfers dichter bij elkaar staan.
Dat zal toch wel?
Jan, staat in de onderste balhoofdlug GAZELLE ingeslagen?
Jan, staat in de onderste balhoofdlug GAZELLE ingeslagen?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Even schrikken, geen Gazelle!
Ik duik er even in! Foto's volgen.
Ik duik er even in! Foto's volgen.
Ik denk dat die 1 er nog wel staat
Daar is net een dik lak eraf waardoor die op de foto niet zichtbaar is
Als ik inzoom op een foto zie ik volgens mok gazelle staan onder het balhoofd
Een originele voorvork heb ik eventueel ook nog wel liggen
Daar is net een dik lak eraf waardoor die op de foto niet zichtbaar is
Als ik inzoom op een foto zie ik volgens mok gazelle staan onder het balhoofd
Een originele voorvork heb ik eventueel ook nog wel liggen
-
Twijfel;
- Inderdaad het lijkt alsof de 1 ontbreekt, als dit zo is dan is het bouwjaar 1931? Er is een stukje lak weg, zat daar de 1 onder? Lijkt eigenlijk van niet.
- Balhoofdplaatje in lijn van het framenummer 1931?
- De fietspomplipjes, is dit jaren 50?
- Er staat gewoon Gazelle op.
Voor spatborden heb ik zeker interesse, met verklikkerglaasje in achterlicht.
Is dit niet een gevalletje materiaalschaarste na WOII. Gebruiken van wat je hebt en fietsen bouwen jaren 40/50?
- Inderdaad het lijkt alsof de 1 ontbreekt, als dit zo is dan is het bouwjaar 1931? Er is een stukje lak weg, zat daar de 1 onder? Lijkt eigenlijk van niet.
- Balhoofdplaatje in lijn van het framenummer 1931?
- De fietspomplipjes, is dit jaren 50?
- Er staat gewoon Gazelle op.
Voor spatborden heb ik zeker interesse, met verklikkerglaasje in achterlicht.
Is dit niet een gevalletje materiaalschaarste na WOII. Gebruiken van wat je hebt en fietsen bouwen jaren 40/50?
-
Foto's
- Bijlagen
-
- gd1.jpg (129.96 KiB) 7076 keer bekeken
-
- gd3.jpg (115.1 KiB) 7076 keer bekeken
-
- gd4.jpg (141.92 KiB) 7076 keer bekeken
-
- gd5.jpg (151.38 KiB) 7076 keer bekeken