Heeft er iemand de correcte naam of nog liever de kleurcode van hat vaalgroen dat Gazelle in bv 1958 gebruikte?
Dank bij voorbaat.
Gazelle kleur 1958
Re: Gazelle kleur 1958
ik heb op onderstaande link de Gazelle kleuren tot 1970 geplaatst.
Als je in de foto op het 'i' teken selecteert krijg je rechts een tekstveld waarin de kleuren code staat vermeld.
https://goo.gl/photos/gcAfTdLkJTfCeVro8
De kleuren zijn opgemeten vanaf een jaren 60 Gazelle kleurenwaaier alsook een ouder Gazelle kleurenstaal en nog verschillende Gazelle fietsen, doorgaans onder de vorkkroon omdat de kleur daar niet is aangetast door zon en regen.
De Brother scanner geeft een Lab kleurencode.
Deze codee heb ik getransformeerd naar LCh als RGB.
Met die gegevens ben ik dan de dichtst benaderende kleur gaan opzoeken.
Dan kunnen dan zowel RAL, Pantone als merktypische verfcodes zijn.
Bij de foto staan ze in volgorde van match. Dus de eerstgenoemde komen het dichtst in de buurt van de gemeten waarden.
Als je in de foto op het 'i' teken selecteert krijg je rechts een tekstveld waarin de kleuren code staat vermeld.
https://goo.gl/photos/gcAfTdLkJTfCeVro8
De kleuren zijn opgemeten vanaf een jaren 60 Gazelle kleurenwaaier alsook een ouder Gazelle kleurenstaal en nog verschillende Gazelle fietsen, doorgaans onder de vorkkroon omdat de kleur daar niet is aangetast door zon en regen.
De Brother scanner geeft een Lab kleurencode.
Deze codee heb ik getransformeerd naar LCh als RGB.
Met die gegevens ben ik dan de dichtst benaderende kleur gaan opzoeken.
Dan kunnen dan zowel RAL, Pantone als merktypische verfcodes zijn.
Bij de foto staan ze in volgorde van match. Dus de eerstgenoemde komen het dichtst in de buurt van de gemeten waarden.
- Bijlagen
-
- Gazellekleuren.jpg (100.84 KiB) 3776 keer bekeken
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
-
Re: Gazelle kleur 1958
Dank u Ed,
Ik denk dat het het lichte groen op de metalen staaltjes is. Het derde staal van bovenaan te beginnenn dus dat net onder het rood. Ik denk dat ik een andere Gazelle ga demonteren, spatbord in extremis polishen en de kleur laten scannen.
Ik denk dat het het lichte groen op de metalen staaltjes is. Het derde staal van bovenaan te beginnenn dus dat net onder het rood. Ik denk dat ik een andere Gazelle ga demonteren, spatbord in extremis polishen en de kleur laten scannen.