Gespot op Marktplaats!
Re: Gespot op Marktplaats!
http://link.marktplaats.nl/m1148697071
mooie oude phoenix 150 euro
mooie oude phoenix 150 euro
hoi ik ben abram ik heet appie omdat ik het wel grappig vond
Een koopje met heel bijzondere onderdelen zoals; een heuse kitting/kast , een framme en een echte trapass 
misschien is crowdfunding voor een school in Grijpskerk een idee

-
Vandaag op het nieuws dat 20% van de jongeren nauwelijks kunnen lezen of schrijven. Beangstigend, ook omdat veel jongeren niet meer lezen behalve hun smartphone natuurlijk.de rode schreef:Een koopje met heel bijzondere onderdelen zoals; een heuse kitting/kast , een framme en een echte trapass
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
Nou ja, ik ben op zich ook best taalgevoelig en "struikel" regelmatig over de regels die appie schrijft, maar dit is toch een fietsforum en geen taalforum. Appie's teksten zijn nog wel te volgen, gewoon een kwestie van iets meer moeite doen bij het lezen en misschien kan appie hetzelfde doen bij het schrijven, dan komt het allemaal goed. Appie: voor dit forum is het niet nodig om correct te schrijven, maar je hebt er ongetwijfeld in de toekomst baat bij als je hier en elders wat meer aandacht aan jouw teksten besteed. En als dat niet lukt moet dat in dit forum gewoon kunnen, vind ik.
Groeten,
fietser
Groeten,
fietser
ik heb dyslexie dus kan niet goed typen/schrijfen maar over de fiets wat is de waarde er van ongeveer alleen achterwiel 20 jaar geleden vervangen voor de rest is alles orrigineel
Dat verklaart een hoop.ik heb dyslexie
Marktplaats is grillig en onvoorspelbaar, maar het is een jaren 60 fiets waarvoor er (ook qua merk/model) geen verzamelaars zijn, dus wordt het een gebruiksfiets voor iemand die van oud of van goedkoop houdt. Redelijk veel roest, kettingkast kapot ... misschien 50 euro?maar over de fiets wat is de waarde er van ongeveer
Groeten,
fietser
dat is een flinke tegenvaller maar er zijn volgens mij ook niet egt veel m,eer want er staan niet veel op marktplaats daarom die prijs
Misschien schat ik het ook iets te laag in, je komt er hoe dan ook achter. Maar globaal gezegd zijn de tweedehands fietsen te verdelen in de "nieuwe" gewone gebruiksfietsen, de echt oude fietsen die door verzamelaars gekocht worden (ca. jaren 50 en ouder, en geen 26-inch-damesfietsen) en de tussencategorie (jaren 60 en daaromheen) die grotendeels nog wel uit fietsen van de "ouderwetse" kwaliteit bestaat maar die voorlopig nog niet zeldzaam genoeg zijn om door de verzamelaars van oud spul begeerd te worden. Jouw Phoenix valt duidelijk in deze categorie, temeer omdat ook de staat meespeelt en die is bij jouw fiets misschien wel origineel, maar niet mooi meer.
Zo komen veel jaren 60-fietsen niet veel verder dan de status van studentenfiets, wat mij persoonlijk soms pijn doet. Niet omdat deze fietsen op deze manier uitsterven (hoe minder ervan over zijn, hoe meer ze vanzelf een verzamelobject zullen worden) maar omdat het kwaliteit is die de moeite van het opknappen waard zou zijn. Het beste voorbeeld zijn al die Gazelle-fietsen van vóór begin jaren 70: Er zijn er nog hartstikke veel van, maar elke Gazelle die weggegooid wordt had door een liefhebber opgeknapt moeten worden en dan maar een 20-30 jaar oude barrel van een ander merk in plaats daarvan weggooien. Dat zou het Nederlandse fietsenpark erg ten goede komen.
Vorige week nog heb ik een hoge Gazelle "8" van 1967 die van "de rode" afkomstig was in een halve middag voor een vriend opgeknapt - het was prettig sleutelen en bij de eerste proefrit reed de fiets meteen al geweldig. Een fiets uit de tussencategorie, en trouwens voor exact de prijs die jij voor de Phoenix vraagt, maar toch in duidelijk betere staat + duurdere uitvoering + hoog frame.
Groeten,
fietser
Zo komen veel jaren 60-fietsen niet veel verder dan de status van studentenfiets, wat mij persoonlijk soms pijn doet. Niet omdat deze fietsen op deze manier uitsterven (hoe minder ervan over zijn, hoe meer ze vanzelf een verzamelobject zullen worden) maar omdat het kwaliteit is die de moeite van het opknappen waard zou zijn. Het beste voorbeeld zijn al die Gazelle-fietsen van vóór begin jaren 70: Er zijn er nog hartstikke veel van, maar elke Gazelle die weggegooid wordt had door een liefhebber opgeknapt moeten worden en dan maar een 20-30 jaar oude barrel van een ander merk in plaats daarvan weggooien. Dat zou het Nederlandse fietsenpark erg ten goede komen.
Vorige week nog heb ik een hoge Gazelle "8" van 1967 die van "de rode" afkomstig was in een halve middag voor een vriend opgeknapt - het was prettig sleutelen en bij de eerste proefrit reed de fiets meteen al geweldig. Een fiets uit de tussencategorie, en trouwens voor exact de prijs die jij voor de Phoenix vraagt, maar toch in duidelijk betere staat + duurdere uitvoering + hoog frame.
Groeten,
fietser
[quote="appie*-*"]ik heb dyslexie dus kan niet goed typen/schrijfen
in dat geval SORRY voor m,n eerdere commentaar ...
in dat geval SORRY voor m,n eerdere commentaar ...

Ik heb een Gazelle uit 1956, bijna de tussencategorie, en hij is niet mooi meer. Kostte ook maar 20 euro,maar na een middagje sleutelen en poetsen rijdt het weer als nieuw, en is hij mij veel waard, maar er zijn er nog best veel van dus de echte waarde weet ik niet. De Fongers die ik bezit is een exemplaar uit 1966, de PFG periode en inmiddels verre van origineel. Eigenlijk een fiets van weinig waarde voor de liefhebber maar voor mij de fijnste fiets die ik ooit heb gehad. Inmiddels voorzien van batterijverlichting, RVS velgen en voor een trommelrem van Sturmey Archer als extra rem. Achter een Shimano terugtrapremnaaf en spatborden van een Altra olympic.
Een nieuw zadel van Lepper maakt het compleet. Wat ik er mee zeggen wil is dat waarde niet altijd in merk of leeftijd zit.
Een nieuw zadel van Lepper maakt het compleet. Wat ik er mee zeggen wil is dat waarde niet altijd in merk of leeftijd zit.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.