Oude fiets met Mosquito hulpmotortje

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
Superia

Oude fiets met Mosquito hulpmotortje

Bericht door Superia »

Beste oude fiets-liefhebbers,

Laat me mezelf even voorstellen: ik ben Tuur uit Mechelen, België. Al enige tijd ben ik bezig met het verzamelen en opknappen van oldtimer bromfietsen en dan vooral van het merk Superia (vandaar ook mijn gebruikersnaam).

Enige tijd geleden kocht ik een oude fiets met een Mosquito hulpmotortje van rond 1950. De transfers op de fiets zijn echter verdwenen, dus ik kan er geen merk op zetten en dat vind ik erg jammer. Vandaar dat ik me ook aanmeld op dit forum. Kan iemand me helpen met mijn vraagstuk?

De fiets heb ik alvast opgeknapt, alleen het motortje moet ik nog onder handen nemen.

Zoals hij was:

Afbeelding

Zoals hij nu is:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vond ook een framenummer:

Afbeelding

Voor zover ik kan lezen is het: 108558

Alvast bedankt!
Superia

Re: Oude fiets met Mosquito hulpmotortje

Bericht door Superia »

Ondertussen verder gewerkt aan de fiets met hulpmotor en besloten om, in plaats van een Mosquito-motorblokje er onder te hangen, een Victoria FM38L motorblokje te monteren. Fiets remt en rolt goed en rijdt makkelijk 30 - 35km/u. Aangename en goed uitziende fiets vind ik zelf!
Victoria-hulpmotor.jpg
Victoria-hulpmotor.jpg (43.95 KiB) 4273 keer bekeken
maartenB

Bericht door maartenB »

Hoi
Ik heb er over zitten nadenken maar kan helaas niets vinden. Geen Fongers, geen gazelle, past allemaal niet bij het framenummer. De voorvork doet aan Gazelle of Gruno denken, de spatborden doen ook aan Gruno denken. maar dat merk heeft weer kenmerken die jouw fiets niet heeft.....
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
leovanz

Bericht door leovanz »

Hallo Superia,

Leuk project. Helaas kan ik je niet helpen je speurtocht. Wel een leuk onderwerp die hulpmotortjes. Ze noemden dat uit mijn herinnering ook wel het eitje?

Succes ermee.

groeten,

Leo.
Superia

Bericht door Superia »

Leovanz,

Een eitje is de Berini M13. Ziet er zo uit:
berini_right.jpg
berini_right.jpg (70.71 KiB) 4181 keer bekeken
Plaats reactie