Hallo,
Ik heb me net voorgesteld via het Forum. Ik heb een vraag.
Ik heb van mijn zoon een fiets met kruisframe gekregen met daarop een Berini hulpmotor. Op de fiets geen merkplaatje, maar wel het volgende:
Leverancier: Jan de Laat, van Ostadestraat 278-280 Amsterdam op een messing plaatje op voorspatbord.
Framenummer in lug voorzijde: 21031
Achternaaf: Torpedo
Wielkast scherm: Nederlands octrooi: 1212394 of 1242894
Belastingplaatje 1938
Ik sluit een foto bij.
Wie weet wat voor merk fiets dit is?
Welk merk?
Welk merk?
- Bijlagen
-
- foto.JPG (178.69 KiB) 3888 keer bekeken
Re: Welk merk?
haal de koplamp eens van de lamphaak ; als in de lamphaak enr staat is het een Burgers
Framenummer in een balhoofdlug bij Burgers? Die staan toch gewoon onder het zadel? Ik ken sowieso geen merken die daar framenummers zetten, eigenlijk. Ja heel vroeg (pre 1905) en daarna in de jaren 60 weer
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
oke; bedoelde hij dat met lug voorzijde ; dan heb ik dat verkeerd begrepen iddmaartenB schreef:Framenummer in een balhoofdlug bij Burgers? Die staan toch gewoon onder het zadel? Ik ken sowieso geen merken die daar framenummers zetten, eigenlijk. Ja heel vroeg (pre 1905) en daarna in de jaren 60 weer
Bedankt mannen. Mijn fout. Het framenummer staat ingeslagen in de kruis-lug, niet onder het balhoofd. Geen tekens op de koplamphaak. Maar ik heb wel de letters hb gevonden op die geelkoperen "vlag" die voorop onder het stuur is gemonteerd. Waar is dat ding trouwens voor?
Groet
Ed
Groet
Ed