Transportfiets uit 1956, bekend van de radio

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
rrustema

Transportfiets uit 1956, bekend van de radio

Bericht door rrustema »

Hallo,

Dagelijks fiets ik op mijn transportfiets bij ons door het dorp, al sinds 1996. Toen is mijn fiets in de aandacht geweest omdat een bijna identieke fiets voor mijn huis gestolen was. Mijn overbuurman was fietsendief/heler en toen heb ik een webcam gericht op zijn verkoopactiviteiten. Zoiets was toen nog nieuws: Telegraaf, Volkskrant, Radio 1, etc.

En toen reageerde iemand dat hij nog een vergelijkbare fiets had staan op het perron van de museumtramlijn. Jammer om die te laten verroesten, die mocht ik overnemen. Ik gaf hem het flesje wijn dat ik kreeg voor mijn radio-optreden.

Hieronder een recente foto.

De webpagina uit 1996 bestaat nog steeds, in dezelfde vorm.

Veel originele onderdelen heb ik ondertussen vervangen of zijn verdwenen, zoals de koplamp. Gestolen toen ik 'm in de buurt van de universiteitsbibliotheek had geparkeerd.
IMG_4632.jpg
IMG_4632.jpg (418.21 KiB) 3509 keer bekeken
wimjansen

Re: Transportfiets uit 1956, bekend van de radio

Bericht door wimjansen »

Mooi, zo'n fiets met zo'n verhaal! Mijn prachtige Simplex Novum uit 1962 (nog altijd in mijn bezit, inmiddels helaas grondig verpest met nieuwe onderdelen en reparaties) werd in 1968 gestolen op station Utrecht Centraal, toen nog dat mooie gebouw van Ravenstein. Ik, bij terugkomst van de treinreis in zak en as, ging maar eens zoeken en, na de vele fietsenrekken, ook in de twee fietsenstallingen. En dáár stond-ie, vers aangekocht en nu te koop voor een roofbouwprijsje. Ik herkende hem uit duizenden en de baas van de zaak was woedend omdat de politie er bij werd gehaald. Maar hij had wel het adres van de zwijntjesjager genoteerd. En die werd dus een paar uur later bij zijn woning door een rechercheur opgewacht. Met succes! Die betrapte hem, rijdend op een fiets met een tweede aan de hand: allebei gejat.
DCR gaat nooit verloren....
rrustema

Bericht door rrustema »

Ik kijk ook nog steeds uit naar mijn gestolen transportfiets. Met een verchroomd stuur, volgens mij best wel uniek. Verder praktisch identiek aan die ik nu heb. En een letter T als serienummer...
Fotomaan

Bericht door Fotomaan »

Mooie fiets en mooie verhalen! Wat wil je nog meer? Dat fietsendieven uitsterven bijvoorbeeld ;)
Er gaan meer van die verhalen rond. Iemand in Amsterdam was ook in tranen omdat zijn transportfiets was ontvreemd. Hij heeft alle sociale media die hij tot zijn beschikking volledig volgepomt met foto', het verhaal en zijn telefoonnmummer met als resultaat dat hij na een paar weken zijn fiets weer terug had dankzij een oplettende voorbijganger.
Grappig detail, de fiets stond twee steaten verder en niet op slot 8-)

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Plaats reactie