Goedendag allemaal,
ben weer met een mooi Raleigh project bezig, en zoek info mbt het voorvork slot.
Slot is niet op slot en in keurige staat maar de sleutel ontbreekt. Ik wil graag het slot heelhuids demonteren en een nieuwe sleutel bij laten maken...
Ik heb gezocht op internet en wel het een ander gevonden maar het probleem is het volgende: Eerst verwijdert men de dop aan de rechterzijde (tegenover het slot), dan schroeft men de kruiskop aan de binnenzijde van de vork los.... en dan...?? het slot kan dan nog steeds niet verwijderd worden doordat er de verticale pin nog op z'n plaats zit. Deze schuift omhoog bij het omdraaien van de sleutel. In geopende toestand (zoals nu het geval is) zit die pin deels in het slot en deels in vork.
Hoe haal ik die heelhuids er uit....???!!
Als iemand iets weet of ervaring heeft hoor ik het graag!
Groetjes Marko.
Raleigh vork slot
-
Re: Raleigh vork slot
Dag Marko,
....ik vrees dat dit niet zal lukken: het verticaal pinnetje kan enkel er uit genomen worden indien het binnenwerk met een sleutel gedraaid wordt.
Vorig weekeinde heb ik hetzelfde bij mijn Raleigh nog gedaan: het oud slot er uit boren (en ja dan is het definitief "over and out"), en dan een nieuw slotje er in.
Indien je wenst heb ik nog nieuwe vorken met twee bijbehorende sleuteltjes (old new stock): dus het slotje op jou fiets overzetten.
geef een seintje op denis.wauters@provincieantwerpen.be indien je interesse hebt. Zelf ben ik op zoek naar een rode ronde reflector 'diamantgeslepen' voor op een fiets jaren '30.
Ruilen mag dus eventueel
MVG
Denis
....ik vrees dat dit niet zal lukken: het verticaal pinnetje kan enkel er uit genomen worden indien het binnenwerk met een sleutel gedraaid wordt.
Vorig weekeinde heb ik hetzelfde bij mijn Raleigh nog gedaan: het oud slot er uit boren (en ja dan is het definitief "over and out"), en dan een nieuw slotje er in.
Indien je wenst heb ik nog nieuwe vorken met twee bijbehorende sleuteltjes (old new stock): dus het slotje op jou fiets overzetten.
geef een seintje op denis.wauters@provincieantwerpen.be indien je interesse hebt. Zelf ben ik op zoek naar een rode ronde reflector 'diamantgeslepen' voor op een fiets jaren '30.
Ruilen mag dus eventueel

MVG
Denis
Re: Raleigh vork slot
Beste Dennis,
bedankt voor je reactie. Ik vindt het jammer om bij een nos vork het slot er uit te slopen. Liever heb ik dan een los nos slot met bijbehorende sleutels.
Wat de reflector betreft....heb je al gekeken op de site van
Antieke fietsen in 's-Hertogenbosch? die heeft een tiental zeer oude reflectoren. Wellicht zit er een goede voor jou tussen.
Groet, Marko
bedankt voor je reactie. Ik vindt het jammer om bij een nos vork het slot er uit te slopen. Liever heb ik dan een los nos slot met bijbehorende sleutels.
Wat de reflector betreft....heb je al gekeken op de site van
Antieke fietsen in 's-Hertogenbosch? die heeft een tiental zeer oude reflectoren. Wellicht zit er een goede voor jou tussen.
Groet, Marko