onderdeel bridgestone sunmarinir racefiets

Plaats reactie
beppie

onderdeel bridgestone sunmarinir racefiets

Bericht door beppie »

Ik ben in het bezit van een Bridgestone submarinir . racemodel.
Ik zoek iemand die misschien belangstelling heeft voor deze fiets : de banden zijn denk ik wel bijna op, er is een trapper afgebroken,en daarom niet te gebruiken , maar voordat hij afbrak fietste hij prima. Misschien zijn onderdelen te gebruiken voor iemand die ook Bridgestone Submarinir heeft in goede conditie . :?: Ik vind het nl heel jammer hem naar de stort te brengen, en een fietsenzaak heeft geen belangstelling hier in de buurt, daarom ben ik hier op dit forum terecht gekomen. ( het lukt me helaas niet om een foto toe e voegen )
Laatst gewijzigd door beppie op 3 mei 2017, 16.10, 4 keer totaal gewijzigd.
wimjansen

Re: onderdeel bridgestone sunmarinier racefiets

Bericht door wimjansen »

De Bridgestone Submariner is inderdaad wel een iconisch model geweest van dit merk. Ik heb er zelf een en dat is voor mij genoeg, maar naar de stort vind ik wel erg radicaal. Op MP staan ze regelmatig, zowel het vroege type met schijfrem als de latere met een Dinex servo-trommelrem. 't Lijkt me het proberen waard om via MP nog een interessent te vinden: als het frame nog in goede staat is (de aluminium montagepunten intact, met name) kan zo'n fiets nog jaren mee.
Wim
DCR gaat nooit verloren....
beppie

Re: onderdeel bridgestone sunmarinir racefiets

Bericht door beppie »

Wim: dus de fiets is bisonder! Ik heb nog even gekeken bij de andere berichten over deze fiets. Het is dezelfde , ook met origineel achterlicht, niet geroest, en met het race stuur. Voor en achter een dragertje: achterdrager kun je breder maken. ( geen trommelremmen ) Kleur: geelgoud. de krankarm ( heet dat zo? ) en de trapper is eraf. Volgens de fietsenmaker moeten er dan twee nieuwe trappers en armen op omdat deze niet meer te krijgen zouden zijn. 150 euro!
De fietsheeft gebruikssporen maar rijdt verder prima. Wat zou ik kunnen doen om die trapper en krankarm er weer bij te krijgen? Weet jij raad ?
Laatst gewijzigd door beppie op 7 jun 2017, 17.12, 1 keer totaal gewijzigd.
beppie

Bericht door beppie »

:roll:
:lol:
gelukt : foto maar door de verkleining is het achterste deel helaas er niet bij, maar als je op de foto klikt zie je de fiets  in zijn geheel.
gelukt : foto maar door de verkleining is het achterste deel helaas er niet bij, maar als je op de foto klikt zie je de fiets in zijn geheel.
DSCF9371 (3) (640x480).jpg (331.28 KiB) 6014 keer bekeken
wimjansen

Bericht door wimjansen »

Jouw Bridgestone is van de tweede lichting, waarschijnlijk van ná 1978. Met een RVS frame en een Dinex servo-trommelrem achter. Als je op Internet Otto's Slogblog opzoekt kan je er alles over lezen. De crank is vrij universeel spieloos, wellicht is de hoek van de trapas typisch voor Bridgestone. En er staat "Bridgestone" op. Via MP of wellicht met hulp van dit Forum is er misschien aan te komen, de pedalen zijn sowieso universeel, alleen gaan die steeds per set.
Als je de fiets te koop aanbiedt maak er dan geen kosten aan, de echte liefhebber gaat na aankoop op zoek naar onderdelen. Maar wil je hem alsnog zelf restaureren dan is dit een route. Écht bijzonder is de fiets niet, er zijn er vele honderden van verkocht in Nederland en elders ook onder de naam Kabuki. Maar het is een prima fiets waar je lang plezier van kan hebben: oude liefde en RVS roesten niet... :)
Wim
DCR gaat nooit verloren....
beppie

Bericht door beppie »

Dank je wel Wim, ik ben nu meer van mijn fiets gaan houden :lol:
vr gr
Bridgestone SM

Bericht door Bridgestone SM »

Tja, waarschijnlijk mosterd na een heleboel maaltijden ... maar mocht je nog een originele Bridgstone crank (die waarschijnlijk van SunTour kwam) zoeken dan kan ik eens kijken in mijn dozen met sloop-delen, wellicht heb ik zelfs precies een goede (want er waren allerlei micro-varianten).

Zo te zien is het een 63 cm frame, een beetje hoog voor mij, maar als je er benen naar hebt prachtig (want ook een mooi stijf frame). Of de 58 cm frames dezelfde cranks hadden weet ik niet, wel weet ik dat de cranks bij de 58cm frames aan de "korte kant" waren (dwz ik had er nooit last van, pas toen ik een passend triple zocht bleek bij opmeten de crank opvallend kort, dus kocht ik ondanks de glimlach van de fietsenmaker gewoon de kortste versie van het door mij gewenste triple-crankstel.

En nu ik toch een semi off topic ben .... ik ben op zoek naar een goede, rechte voorvork voor een 58cm (of een 55 cm mixt) Bridgstone Submariner of RVS Synchromemory liefst zwart (een hele fiets, een loper of sloper mag ook). Het moet in ieder geval wél een voorvork zijn met oogjes en schroefgaatjes voor een rekje voorop.
Dit alles omdat ik nu na 7 jaar weer zo werd overhoop gereden dat ik al mijn tweede ruil-voorvork in mijn trouwe fiets heb zitten ... op deze manier heb ik strak een hele berg kale frames
Plaats reactie