ik ga misschien stoppen ik ga nog 1 fiets opknappen en daarna verkoop ik alles. ik plaats later misschien wat fotoś wat ik allemaal heb.
ik heb al wel wat fietsen te koop hadden jullie misschien al wel gezien(new beeston is verkocht.
ik hou dit forum nog wel in de gaten als er nog eens een mooi (koopje) bij staat.
ik stop ermee want het wordt steeds duurder en ik kan het geld wel beter gebruiken voor school bijvoorbeeld.
groet appie
hoi ik ben abram ik heet appie omdat ik het wel grappig vond
Beste Appie,
Ik denk dat oude fietsen ook niet een handeltje is, maar een passie. Soms kost het wat en soms levert het iets op. Als ik soms lees dat jij nooit fietsen van meer dan 20 euro wilt kopen en er dan heel veel meer voor vraagt? Misschien werkt dat ook niet. Handelen via dit forum werkt sowieso niet.
Bewaar je twee of drie mooiste fietsen en geniet daarvan. Dat is mijn tip.
groet!
Maarten
Ik sluit me aan bij Maarten...oude fietsen is een passie!
Ik hobby al heel veel jaren aan allerlei fietsen en ben er niet rijk van geworden . Eerder armer Maar daarentegen wel heel wat technische kennis rijker geworden.
Wellicht dat je in de toekomst toch weer de hobby oppakt want eenmaal met het virus besmet kom je er nooit meer vanaf..
Oldtimer fietsen behoeven (als dat nog niet is gebeurd) totale restauratie, waar je zo één volle of meerdere dagen mee bezig kan zijn. Doe je dat niet, dan draai je alles op den duur kapot. De uren die je ermee bezig bent, die haal je er toch niet meer uit. Daarom is het meer een passie of 'way of life' te noemen. Slechts een enkeling slaagt erin hiermee geld te verdienen, maar dat is zeker niet makkelijk.
De truuk om het goedkoop te doen is om je tijd te nemen. Ten eerste kun je dan langzaam sparen voor benodigde onderdelen, waardoor je niet zoveel opzij hoeft te zetten. En ten tweede, dat geeft tijd om goedkopere opties te vinden. In het algemeen, hoe sneller je iets wilt hebben, hoe duurder je uit bent. De reden dat je snel iets kunt vinden betekent meestal dat de prijs zo hoog is dat het niet snel verkoopt. Dus marktplaats constant in de gaten houden, en voor moderne onderdelen alle internet winkels doorzoeken. Dat kan veel geld besparen. Ik vind die zoektocht ook gewoon een leuk onderdeel van de hobby. Het kost wel geduld, en ik weet dat dat op jongere leeftijd niet makkelijk is
Over verdienen gesproken... Ooit heb ik met een krantenwijkje (of eigenlijk reclamefolders) een oude fiets verdiend. Dat was ruim zestig jaar geleden en die fiets was toen al oud. Een ENR geloof ik, maar ik was destijds meer geïnteresseerd in het object als vervoermiddel dan in de fiets zèlf. Nog altijd heb ik spijt van die -vergeeflijke- onnadenkendheid: het rijwiel is geëindigd bij het oud ijzer. Gelukkig heb ik het gemis inmiddels wat goed gemaakt .
Verdienen van een historische fiets was toen dus heel gemakkelijk. Maar helaas, verdienen áán een historische fiets is erg moeilijk.
Wim
later pak ik het denk ik wel weer op ligt eraan als ik normale sleutel ruimte heb. maar inderdaad winst maken op oldtimers is best wel moeilijk
groet appie
ik denk dat je opknap/verkoophandel beter in dagelijkse fietsjes kunt zoeken. het is nu eenmaal zo dat oldtimers/onderdelen meer geld kosten omdat de onderdelen ook schaarser zijn. voor bijvoorbeeld een dagelijkse fiets is overal wel spul te halen voor schappelijke prijzen waardoor je er nog wat centen uit kan halen. maar in mijn beleving moet je de uren ook niet gaan tellen, maar het meer als hobby zien. en dan heb je in je beleving nog wat verdient.. de meeste mensen kopen liever voor dagelijks gebruik een fiets bij een fietsenmaker omdat ze dan een stukje garantie hebben snappie..
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s
gerelateerde Facebook groepen
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
Elibert van Dalen schreef:ik denk dat je opknap/verkoophandel beter in dagelijkse fietsjes kunt zoeken. het is nu eenmaal zo dat oldtimers/onderdelen meer geld kosten omdat de onderdelen ook schaarser zijn. voor bijvoorbeeld een dagelijkse fiets is overal wel spul te halen voor schappelijke prijzen waardoor je er nog wat centen uit kan halen. maar in mijn beleving moet je de uren ook niet gaan tellen, maar het meer als hobby zien. en dan heb je in je beleving nog wat verdient.. de meeste mensen kopen liever voor dagelijks gebruik een fiets bij een fietsenmaker omdat ze dan een stukje garantie hebben snappie..
ik vind oldtimer fietsen mooier omdat er weinig van zijn is het weer speciaal
en ik vind het makelijker sleutelen (soms als het egt vast zit geroest vind ik wel wat jammer maar ja) de nieuwe fietsen zijn vaak 2 jaar dan kan je ze weg werpen (ook wel wegwerpfiets genoemt )