Wie kent dit balhoofdtransfer?

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
Aad Streng

Wie kent dit balhoofdtransfer?

Bericht door Aad Streng »

Op de foto zie je een afbeelding van een van de fietsen van Gerrit Keizer een zeer kleine man uit Friesland. Ik ben op zoek naar het merk van deze fiets. De transfer op het balhoofd is niet goed leesbaar, maar de tekst die je kunt lezen is wel Nederlands. Het is dus waarschijnlijk een Nederlands merk.
Ik ben benieuwd of iemand een idee heeft wat er op de transfer staat en welk merk het zou kunnen zijn.
Vr. groet,
Aad.
Bijlagen
Balhoofd fietsje 1914s.jpg
Balhoofd fietsje 1914s.jpg (429.58 KiB) 3531 keer bekeken
velootje

Re: Wie kent dit balhoofdtransfer?

Bericht door velootje »

bovenaan lees ik een stuk "...doorn", misschien van Apeldoorn ?
onderaan lees ik ..."fabrikant"

succes verder met deze ontcijfering
Aad Streng

Bericht door Aad Streng »

velootje schreef:bovenaan lees ik een stuk "...doorn", misschien van Apeldoorn ?

Dank je. Uit die tekst had ik geconcludeerd dat het om een Nederlands fabrikaat zou gaan. Er staat ook nog een klein stukje tekst helemaal onderaan. Dat einingd op ..ger of ...gen. Gezien de opbouw van veel balhoofdplaatjes verwacht ik dat hier een plaatsnaam staat, maar welke....?
de rode

Bericht door de rode »

Aad Streng schreef:
velootje schreef:bovenaan lees ik een stuk "...doorn", misschien van Apeldoorn ?

Dank je. Uit die tekst had ik geconcludeerd dat het om een Nederlands fabrikaat zou gaan. Er staat ook nog een klein stukje tekst helemaal onderaan. Dat einingd op ..ger of ...gen. Gezien de opbouw van veel balhoofdplaatjes verwacht ik dat hier een plaatsnaam staat, maar welke....?
is dat onderste regeltje geen afkorting van wettelijk gedeponeerd ?
Plaats reactie