Hallo,
ik restaureer momenteel een Gitane Tandem van 1973. De lak heeft helaas heel veel krassen die ik graag zou willen lakken, maar ik heb een groot probleem, een passende lak te vinden. Volgens mij is het een voor die tijd heel typische kleur voor Gitane, een soort van groen metallic. Ik was inmiddels in drie verschillende verf winkels, heb heel wat aan kleurplaatjes getest, maar tot nu toe is het nog niet raak.
Heeft hier iemand mischien een idee, welke RAL kleur dit is?
Bedankt,
Tim
Gitane, welke kleur groen?
Gitane, welke kleur groen?
- Bijlagen
-
- temp.jpg (165.69 KiB) 4140 keer bekeken
Re: Gitane, welke kleur groen?
ik denk dat je dan hier niet hoeft te vragen we kunnen er niet egt antwoordt op geven
tip even langs spuiterij daar kunnen ze miss wel wat mengen
tip even langs spuiterij daar kunnen ze miss wel wat mengen
hoi ik ben abram ik heet appie omdat ik het wel grappig vond
Ik had ook nog in het forum bikeforums.net gevraagd en er was heel snel een goed antwoord: Het is een speciale form van lakken, waar het frame eerst silver, dan met een groene, taansparente lak en uiteindelijk met een transparente lak gespoten wordt. Vandaar, dat geen kleur past en je kunt er ook niet zomaar krasjes over lakken, je zult het altijd zien.
Helaas, dus blijft het bij de "shabby look".
Bedankt,
Tim
Helaas, dus blijft het bij de "shabby look".
Bedankt,
Tim
Ziet er na een beetje polijsten toch leuk uit.
- Bijlagen
-
- Gitane zerlegt.jpg (373 KiB) 4108 keer bekeken
Beste Tim, je kan het het "shabby" noemen maar ook: het originele patina van een gebruikte, ervaren overlever. De techniek die je beschrijft is wat ze ook wel als "candy-tone" aanduiden, met laagjes die alleen door totaal overspuiten geheel te herstellen zijn. Maar ik vind hem prachtig, zo, hij heeft een beetje de look van een tropische keversoort, die niet zonder reden wordt aangeduid als prachtkever...
Wim
Wim
- Bijlagen
-
- Prachtkever.jpg (54.71 KiB) 4107 keer bekeken
DCR gaat nooit verloren....