Even voorstellen

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
appie*-*

Re: Even voorstellen

Bericht door appie*-* »

mooie oma fiets
hoi ik ben abram ik heet appie omdat ik het wel grappig vond
Monique

Bericht door Monique »

Hartelijk dank voor de belangstelling. Na veel geploeter (het weer werkte in de winter niet echt mee, als je dit soort klusjes buiten moet doen), afbijten (5! lagen verf in diverse studentenkleuren)en schuren, zijn eindelijk alle onderdelen sinds deze week kaal. En heb ik vandaag voor het eerst een paar onderdelen in de verf gezet, de spatborden en de vork. Qua verf heb ik Tencoferro gekocht en tevens een busje owatrol (bedoeling is tot slot dit op de binnenkant van de velgen te doen). Ben voorzichtig begonnen want deze verf heb ik nog nooit eerder gebruikt, vloeit mooi, maar het moet niet gaan druipen. Ik hoop dat deze fase iets sneller gaat want ik wil wel heel graag weer hierop kunnen fietsen. Creme banden zonder reflectie liggen al klaar. Het leukste van elk onderdeeltje door je handen laten gaan vond ik de kleine stukjes celluloid die nog rond de bevestiging van de bandrem zaten (zitten, want ik heb het zo gelaten). Een zwart stuur hoort dus bij deze fiets. Zodra alles weer in elkaar zit (hoop eind van deze maand) zal ik zeker een foto plaatsen van het resultaat.
vikram52

Bericht door vikram52 »

Monique.
u mag wel , een paar foto's plaatsen van de omafiets.
ook foto's van het project van de omafiets , maken tot het schuren en spuiten en verven van de fiets tot het eind reseltaat.
dat zal heel leuk zijn voor later . als u toen de omafiets hebt opgeknapt.foto's is leuk voor later . om dan naar vroeger te terug te kijken van het jaar 2017.
Monique

Bericht door Monique »

En dan eindelijk mijn fiets sinds gisteren weer in elkaar, ik ga het eens rustig bekijken waar ik wat over het hoofd heb gezien. Blijft natuurlijk gewoon een oude fietsenmakersfiets waar veel aan veranderd is, maar ze is de weg weer op. Morgen richting kantoor en daar in de bewaakte fietsenstalling.
Aandachtspunt nog de bevestiging van de remhevel (dat losse haakje), want dat heeft mijn fietsenmaker niet goed vastgezet, komt los als je aan de hevel trekt, er zit dus geen spanning op (hij kende zo'n rem ook geheel niet). Hoop dat het mij wel lukt, maar heb helaas tevoren niet zo'n detailfoto gemaakt.
En voor de critici: ik besef dat er (nog) een verkeerd (transport)zadel op zit met dubbele strop, maar daar kwam de hoekse zadelpen bij en dat had mijn fiets (helemaal aan het begin foto uit de jaren 80) ook. In elk geval zit het lekker (heb er de laatste maanden een halve pot goed leervet in laten trekken want het was volkomen uitgedroogd), oogt toch beter dan een modern gelzadel, terwijl ik nog even zoek naar een ander zadel (heb een dameszadel op het oog).
Verder als tegenhanger van de niet oorspronkelijke storende bagagedrager met led achterreflector ... wel nieuwe creme banden zonder reflectie.
Blijft nog wel wat te wensen over, met name passende creme pedalen zonder reflectie!
Bijlagen
P1020918.JPG
P1020918.JPG (167 KiB) 2998 keer bekeken
P1020917.jpg
P1020917.jpg (167.8 KiB) 2998 keer bekeken
P1020915.jpg
P1020915.jpg (146.45 KiB) 2998 keer bekeken
P1020914.jpg
P1020914.jpg (156.19 KiB) 2998 keer bekeken
P1020916.jpg
P1020916.jpg (111.38 KiB) 2998 keer bekeken
Plaats reactie