Transportfietsframe jaren 20, Stokvis/ Nederlandsche Kroon?

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
Rob Houkes

Transportfietsframe jaren 20, Stokvis/ Nederlandsche Kroon?

Bericht door Rob Houkes »

Ik ben sinds kort de trotse bezitter transportfietsframe dat vermoedelijk dateert uit de jaren 20, als ik af mag gaan op de gesoldeerde, gegoten achterpads. Een kaal, overschilderd frame helaas, dus weinig aangrijpingspunten voor het merk en de precieze datering. Op de linkerachterpad staat wel een framenummer, zie foto. Van onder naar boven staat hier vaag maar leesbaar 79830, met enige ruimte tussen de 7 en de rest van het nummer. Het A360 nr is waarschijnlijk een onderdeelnr, het staat ook op de rechterpad.
framenummer.jpg
framenummer.jpg (475.19 KiB) 2573 keer bekeken
Hier staat een naar een fiets met het framenummer op dezelfde plaats, vermoedelijk een (later gereviseerde) fiets van R.S. Stokvis. Fietsen van het Stokvis-merk Nederlandsche Kroon uit de jaren 20 hebben het framenummer op dezelfde plaats. Zou mijn frame dus van R.S. Stokvis/Nederlandsche Kroon kunnen zijn? En zoja, is het frame dan op basis van het framenr ook te dateren?

Ik ben van plan deze fiets weer in oude glorie te herstellen, te beginnen met een zoektocht naar onderdelen :) Mijn voortgang is hier te volgen. Daar zijn ook meer foto's te vinden.

Groetjes, Rob
Laatst gewijzigd door Rob Houkes op 10 nov 2017, 23.15, 1 keer totaal gewijzigd.
De beste sportfiets is een transportfiets :)
appie*-*

Re: Transportfietsframe jaren 20, Stokvis/ Nederlandsche Kro

Bericht door appie*-* »

tussen de 7 en de 9 lijkt nog wel een cijfer te staan misschien omdat er heel veel slijtage is is het cijfer weggesleten misschien
hoi ik ben abram ik heet appie omdat ik het wel grappig vond
Rob Houkes

Re: Transportfietsframe jaren 20, Stokvis/ Nederlandsche Kro

Bericht door Rob Houkes »

Ik heb nog eens goed gekeken, maar ik ben er vrij zeker van dat er geen cijfer tussen de 7 en de 9 staat.

Groetjes, Rob
De beste sportfiets is een transportfiets :)
Plaats reactie