Hallo
Ik heb een oude bidon waar een vervelende geur uit komt. Hij is al een aantal keer in de vaatwasser geweest, maar het is niet veel minder geworden.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Groetjes
Levi
Bidon schoonmaken
Re: Bidon schoonmaken
Kunstgebittenreiniger o.i.d. wil wel eens helpen. Een paar tabletten, dan aanvullen met lauw water en een nachtje laten staan.
DCR gaat nooit verloren....
-
Oohja daar heb ik wel eens van gehoord. Ik ga wel even experimenteren. Bedankt!
Groetjes
Levi
Groetjes
Levi
Een kennis soigneur van de oude rabo-ploeg gooide alle nieuwe bidons (ze gebruikten altijd nieuwe) een nacht in het bad gevuld met water. Anders wilde de renners er niet uit drinken. Dus kwartiertje op de rand van het bad doppen van de bidons, onder water houden tot ze gevuld waren en zo een stuk of 100 keer.
- marco verbaant
Tja, niet voor niets gooien die coureurs die dingen weg. Maar ik begrijp het wel. Vooral bij de oude collector items. De oudere bidons hebben helaas een nauwere opening, tegenwoordig zijn ze een stuk wijder, en past de afwasborstel er in. Zelf doe ik ze altijd vullen met behoorlijk warm water en een flinke scheut zout. Nachtje in laten trekken. Goed afwassen daarna en spoelen, en ze ruiken weer neutraal. Zie je aanslag aan de binnenzijde? Doe dan een handje rijst in de bidon met een laagje water. Flink schudden en de boel wordt schoon. Ook een wat langer gootsteenkettinkje wil helpen in plaats van rijst. Ik schreef eens een blogje over ons wonderbaarlijke "flesje"... https://haagsehangoren.wordpress.com/20 ... en-flesje/

"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"