Zoals gebruikelijk, een korte introductie.
Ik ben dus Bastijn, woonachtig in Amsterdam, fan van racefietsen (opbouwen en rijden). Rijd zelf tourtochten op klassieke frames, door de tijd heen Peugeot, Koga, Colnago, en Gazelle gebouwd en gereden. Laatste fiets is een Gazelle CM AA-Special uit '82 waarmee ik vorig weekend in een dag naar Parijs ben gefietst. Fiets heeft het prima vol gehouden en rijd erg fijn dus tijd voor een update. De voorvork wil ik vervangen voor een chrome straight leg (het is een beetje vloeken in de kerk..), vandaar dat ik op dit forum terecht ben gekomen.
Hopelijk kom ik tot leuke ideeën op dit forum en mogelijk kan ik anderen tips geven.
Groeten,
Bastijn
Hallo
Re: Hallo
Dat zijn mooie prestaties hoor, als je in een dag naar Parijs kunt fietsen heb je geen auto meer nodig. Is dat 500 kilometer??? Hoe lang doe je daar dan over?
Ik heb zo'n vork niet hoor, wel een paar Champion Mondial fietsen die ook erg lekker rijden. Ben je niet bang dat dat fijne rijden volledig verdwijnt als je er straight legs op zet? De hele naloop is dan toch weg?
Ik heb zo'n vork niet hoor, wel een paar Champion Mondial fietsen die ook erg lekker rijden. Ben je niet bang dat dat fijne rijden volledig verdwijnt als je er straight legs op zet? De hele naloop is dan toch weg?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Re: Hallo
De vork die Bastijn zoekt, heeft in de kroon al een extra hoek ingebouwd.
Een voorbeeld van dit soort moderne soldeerdelen kun je zien op het plaatje hierboven van de firma Ceeway. Hier is die extra hoek 7°.
Groet, Wiel
Re: Hallo
Hoi Maarten
De Parijsreis was een doel wat we al langer in ons hoofd hadden. Het is inderdaad 500km. We hebben 20.5u gefietst en nog een paar uur pauze, lekke banden, verkeerd rijden, losse zadels, etc. Onderweg hadden we wel een volgauto die we elke 100km tegenkwamen om bidons aan te vullen, eten mee te nemen, en warme kleren aan te trekken. ´S nacht door Belgie heeft de auto achter ons gereden wat echt nodig was. De wegen zijn redelijk slecht en de overige weggebruikers rijden hard dus je bent heel blij met wat meer licht en een auto achter je. Overigens denk ik dat het de volgende keer weer gewoon de auto wordt
Pracht fietsen inderdaad, welke heb je staan? De naloop kan je inderdaad kwijt raken, dit kan ook met een verkeerde gebogen voorvork. Zoals Wiel aangaf is dit niet het geval als de kroon al een extra hoek heeft. Mijn vorige fiets was een Colnago waar ik ook een rechte vork op heb gezet. Ik was bang dat de flexibiliteit eruit zou zijn maar dat bleek reuze mee te vallen. Drempels, kuilen, grindpad bleek redelijk hetzelfde aan te voelen. In de bochten stuurt hij wel wat scherper.
Groeten,
Bastijn
De Parijsreis was een doel wat we al langer in ons hoofd hadden. Het is inderdaad 500km. We hebben 20.5u gefietst en nog een paar uur pauze, lekke banden, verkeerd rijden, losse zadels, etc. Onderweg hadden we wel een volgauto die we elke 100km tegenkwamen om bidons aan te vullen, eten mee te nemen, en warme kleren aan te trekken. ´S nacht door Belgie heeft de auto achter ons gereden wat echt nodig was. De wegen zijn redelijk slecht en de overige weggebruikers rijden hard dus je bent heel blij met wat meer licht en een auto achter je. Overigens denk ik dat het de volgende keer weer gewoon de auto wordt

Pracht fietsen inderdaad, welke heb je staan? De naloop kan je inderdaad kwijt raken, dit kan ook met een verkeerde gebogen voorvork. Zoals Wiel aangaf is dit niet het geval als de kroon al een extra hoek heeft. Mijn vorige fiets was een Colnago waar ik ook een rechte vork op heb gezet. Ik was bang dat de flexibiliteit eruit zou zijn maar dat bleek reuze mee te vallen. Drempels, kuilen, grindpad bleek redelijk hetzelfde aan te voelen. In de bochten stuurt hij wel wat scherper.
Groeten,
Bastijn
Re: Hallo
Ah weer wat wijzer!
Ik heb twee A frames: en hele gave (als nieuwe) van 1976 (66 cm frame) en een ook mooie van '87 met 70 cm frame.
groet!
Maarten
Ik heb twee A frames: en hele gave (als nieuwe) van 1976 (66 cm frame) en een ook mooie van '87 met 70 cm frame.
groet!
Maarten
- Bijlagen
-
- IMAG0727.jpg (98.03 KiB) 4587 keer bekeken
-
- DSC_0003.JPG (993.19 KiB) 4587 keer bekeken
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net