Hallo allemaal,
Mijn naam is René en ik heb tijdens mijn studententijd op een rommelmarkt een oud blauw Batavus vouwfietsje gekocht. 25 euro voor betaald en één keer op gefietst. Ik was bang dat ie gejat zou worden en erg handig is hij niet als hij opgeklapt is. (Blijft niet vanzelf staan in de trein)
Ik heb hem nu 12 jaar meeverhuisd en heb hem laatst teruggevonden in mijn schuurtje, achter een paar andere fietsen waar ik niet op fiets. Zo gaat dat bij mij. Ik was meteen weer verkocht.
Dus ik besloten om me te verdiepen in de historie van het fietsje zodat ik er een verhaal bij heb. Vandaar mijn aanmelding bij jullie en dit bericht.
Even voorstellen. Mijn oude vouwfiets en ik
-
Re: Even voorstellen. Mijn oude vouwfiets en ik
Wat leuk, René! Vouw- en deelfietsen zijn een apart soort fietsen: een (meer of minder) geslaagd compromis tussen meenemen en er op rijden. Dat heeft ook veel modellen en typen opgeleverd, ingenieus of curieus en ook soms gewoon onhandig. In eerdere edities van het tijdschrift van De Oude Fiets is meermalen aandacht aan het fenomeen besteed en sommige fietsjes zijn erg doelmatig en trouwe metgezellen van forensen of scholieren. Deelfietsen waren meer bedoeld voor achterin de auto, in de trein is een vouwfiets vaak praktischer.
Die Batavus fiets is niet echt zeldzaam maar een kind van z'n tijd en daarom de moeite waard om te koesteren! En zolang je er op zit is de kans op diefstal gelukkig klein
.
Wim
Die Batavus fiets is niet echt zeldzaam maar een kind van z'n tijd en daarom de moeite waard om te koesteren! En zolang je er op zit is de kans op diefstal gelukkig klein

Wim
DCR gaat nooit verloren....