Bedankt voor de reactie Hans.
Mooie fiets met nog originele verlichting erop , ik weet wat te zoeken in de toekomst
Pierre
geveerde oldtimer
Re: geveerde oldtimer
De voorvering van de fiets van Pierre lijkt op het eerste gezicht wel veel op die van Hans, maar het verschil is een kantelsysteem bij de vork van Pierre en een parallelogramvering bij die van Hans, wat het principe wezenlijk anders maakt.
DCR gaat nooit verloren....
-
Wim, ik ben al wat aan het speuren naar de herkomst van de fiets, de Waalse leeuw in het blouw is een wapenschild van de gemeente Leuze Hannuit en niet van de gemeente Leuze bij Namen waar ik hem (vond)in de staat zoals op de laatste foto te zien is. De voorvork want daar gaat het me eigenlijk om is ook veel toegepast op Amerikaanse fietsen uit die jaren zoals Schwinn , Indian en nog enkele merken, ik moet in Leuze ter plaatse eens gaan kijken in dat museum er staan ook een fiets met eenzelfde frame zag ik .
Grts.Pierre
Grts.Pierre
-
]hoog tijd om mijn fiets eens te tonen zoals ik er soms een ritje mee rijd ,houten handgrepen heb ik zelf gemaakt zadel is een BROWN met een sleuteltasje van ALCYON en een MILLER & Co belletje.
Grts.Pierre[
Grts.Pierre[
-
[attachment=1]20170802_144018-1-1.jpg
- Bijlagen
-
- 20170802_144230-1-1.jpg (311.94 KiB) 4829 keer bekeken