nieuwe fiets

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
janslust23

nieuwe fiets

Bericht door janslust23 »

Goedendag,

Hier een student die nog elke dag naar het station moet fietsen.
Nu heb ik altijd een oude barrel van een gazelle gehad die mij er naar toe bracht en hij deed het altijd meer dan prima.

Helaas is deze nu zoek, dus ik verwacht geklauwd.
Nu heb ik een nieuwe fiets kunnen bemachtigen. Weer een gazelle een populair.

Deze heeft toch wel zijn beste tijd gehad tot nu. Het balhoofd is gaar en erg veel speling op de trapas.

Ik wil deze fiets dus graag opknappen. Niet dat hij meer waard wordt maar voor mijzelf dat ik een fatsoenlijke nette fiets heb.
Aangezien ik nogal een oldtimer freak ben wil ik m wel een nostalgische look geven. Origineel of niet origineel als dit gaat.

Maar als eerste heb ik natuurlijk het bouwjaar van mijn fiets nodig zodat ik hier achteraan kan gaan. En misschien een originele foto van deze fiets om mee te kunnen vergelijken.

Dit is het frame.
WhatsApp Image 2017-08-21 at 15.26.17.jpeg
WhatsApp Image 2017-08-21 at 15.26.17.jpeg (216.56 KiB) 4654 keer bekeken
WhatsApp Image 2017-08-21 at 15.26.17(1).jpeg
WhatsApp Image 2017-08-21 at 15.26.17(1).jpeg (179.7 KiB) 4654 keer bekeken
Zou hier iemand mij mee kunnen helpen?
Kan geen frame code vinden en ook niks in de naven vinden. Of ik weet niet waar ik moet zoeken?

Met vriendelijke groeten,

Sef
Gerrit

Re: nieuwe fiets

Bericht door Gerrit »

Het lijkt me een jaren 80 impala of tour populair en dan staat het framenummer op het plaatje achter onder het zadel waar het slot en de bagagedrager aan bevestigd is. De fiets zal nauwelijks enige waarde winnen wat je er ook aan opknapt en de kwaliteit is erg afhankelijk van het onderhoud wat er vanaf nieuwstaat tot nu heeft plaats gevonden, en zeker niet zo als de oudere modellen van oa Gazelle .Daar moet je dus wat geluk mee hebben, maar als gebruiksfiets zijn ze erg fijn als je ze opknapt en goed onderhoud. Ik gebruik er vaak eentje als woon/werk fiets of als ik naar mijn moeder ga 14 kilometer van hier. Maar dit is eigenlijk een forum voor de oudere fietsen , tot zo ongeveer 1960 . Dus houd ik me muisstil over mijn jaren 80 fietsen......... ;)
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
de rode

Bericht door de rode »

Sorry maar; niet ieder oud barrel is een klassieker :o
wimjansen

Bericht door wimjansen »

Het wordt uiteindelijk soms wèl een klassieker, maar dat is voor de meeste fietsen niet weggelegd. Hoewel: dat zeiden we in 1960 ook en hadden we ze maar beter verzorgd.... :D

Je moet dan wel nog een halve eeuw geduld hebben natuurlijk.
Wim
DCR gaat nooit verloren....
janslust23

Bericht door janslust23 »

Hoi,

Nee niet dat het een hele oude zal zijn, maar hij fiets zonder meer erg fijn. Ook al ziet hij er niet uit.

Misschien een kleine indicatie, er staat op de stickers dat het een populair is, en het achterlicht is rond. Wel is dit van een kunststof gemaakt en niet geïntegreerd in het ijzer.
de rode

Bericht door de rode »

dat kun je makkelijk zelf vinden ;op je achternaaf staan 2 getallen
1 =de maand 2 =het jaar
b.v 2-82 is februari 1982
Plaats reactie